حجت الاسلام و المسلمین دعایی مهربان‌ترین یار هنرمندان بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تجلیل از مقام حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، وی را مهربان ترین یار هنرمندان، دلسوزترین حامی بی پناهان، متواضع ترین شخصیت فرهنگی کشور و یک انقلابی ناب توصیف کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح از حجت الاسلام والمسلمین دعایی به عنوان روحانی وارسته و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری یاد کرد و این ضایعه را به خانواده و جامعه فرهنگی و رسانه ای مطبوعاتی تسلیت گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در پیامی خطاب به فرزندان حجت الاسلام والمسلمین دعایی این روحانی سفر کرده گفت: مشی ایشان می تواند الگو یک روحانی و انقلابی ناب باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به خدمات و فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین دعایی در موسسه اطلاعات تاکید کرد: او مدیری با تعقل و تدبیر بود که روزنامه اطلاعات را به شکل مطلوب اداره کرد و کارکنان او را به سان پدر دوست داشتند و او نیز از پدری چیزی کم نمی گذاشت.

فلاح، فقدان این انسان وارسته و سلیم النفس را به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترم و فرزندان عزیزش، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران موسسه اطلاعات تسلیت گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از درگاه ایزد متعال، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و اجر از درگاه احدیت مسالت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی همزمان با یوم الله ۱۵ خرداد به ملکوت اعلی پیوست.وی از همراهان امام خمینی (ره) در نجف و از اعضای مجمع روحانیون مبارز بود که از سال ۱۳۵۹ سرپرستی موسسه اطلاعات را به عهده داشت، وی همچنین سابقه عضویت در مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه داشت.  

دعایی در سال ۱۳۲۰ در یزد، دیده به جهان گشود و بعد از پایان دوران دبیرستان به حوزه علمیه کرمان رفت و فراگیری علوم دینی را آغاز کرد. سطوح اولیه حوزوی را در کرمان پشت سر گذاشت و پس از آن راهی حوزه علمیه قم شد. توانست در سال ۱۳۴۶ سطوح عالیه را به پایان برساند و در همان سال بود که تحت تعقیب عوامل رژیم شاه قرار گرفت و به همین خاطر مخفیانه به عراق رفت و ادامه تحصیلاتش را در عراق از سر گرفت و ماموران رژیم پهلوی تلاش های بسیاری برای بازگرداندن او به ایران انجام دادند، که به سرانجام نرسید.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سایر کشورها فعالیت سیاسی داشت و به اروپا و کشورهای خاور میانه مانند لبنان، عربستان، سوریه، اردن، افغانستان و پاکستان سفر کرد.

او از اعضای مجمع روحانیون مبارز و از سال ۱۳۵۹ تاکنون به عنوان سرپرست موسسه اطلاعات مشغول فعالیت داشت. دعایی در شش دوره مجلس شورای اسلامی تا سال ۱۳۸۲ به عنوان نماینده مردم حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha