۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84782547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات به دامداری‌ها ومرغداری‌های کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به منظور پایداری تولید در بخش دام و طیور، تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح های مربوط به این بخش پرداخت شده است.

مهدی فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از نیمه دوم اردیبهشت سال جاری تسهیلات لازم به منظور پایداری تولید در اختیار مرغداران و دامداران متقاضی و واجد شرایط قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت  پرداخت تسهیلات حمایتی برای ۲ هزار و ۷۵۹ طرح به مبلغ بیش از هشت هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال در بانک های استان مصوب شده است.

مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ۸۴ درصد تسهیلات حمایتی مصوب مربوط به بخش طیور و ۱۶ درصد هم مربوط به بخش دام استان است.

فتحی یادآور شد:  از مجموع طرح های مصوب در بانک ها برای دریافت تسهیلات بانکی تاکنون به ۴۴۳ طرح در بخش دام و طیور استان یک هزار و ۹۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

فتحی با اشاره به اینکه در مجموع ۹۱ درصد تسیهلات به بخش طیور اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: از ۴۴۳ طرح، ۱۲۵ طرح آن مربوط به بخش طیور بوده و میزان تسهیلات پرداختی به آن هم ۹۹۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۸ طرح بخش دام هم تاکنون ۹۸ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده اند، اظهار داشت: این تسهیلات برای خرید نهاده های دام و طیور در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات  کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha