به گزارش ایرنا، حجتالاسلام احمد صالحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: ارتباط با رییسجمهور از چند محور انجام میگیرد که یکی از مهمترین این موارد ارتباط چهره به چهره مردم با وزار و نمایندگان تامالاختیار رییسجمهور در شهرستانهاست.
وی ادامه داد: همچنین دریافت نامههای مردمی از دیگر راههای ارتباطی مردم با رییسجمهور است به طوری که در ستاد پردازش نامهها طی روز سفر سه هزار نامه به رییسجمهور و وزرا به صورت دستی ثبت میشود و پس از مطالعه نامهها با افراد تماس گرفته و کد رهگیری برای آنها صادر میشود.
رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، ستاد پاسخگویی برخط با سامانه ۱۱۱ را از دیگر راههای پیگیری مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: کاربران این سامانه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر از ۷:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰ مستقر شده در هر نوبت ۱۵۰ نیرو برای پاسخگویی به درخواستهای مردمی فعال میشود.
صالحی ادامه داد: همچنین در قالب ادارهکل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مرکز چنانچه در ماههای اخیر تجمعات، درخواستهای عمومی مردم و اجتماعاتی مقابل استانداری شکل گرفته با حضور این افراد جلسهای برگزار و مشکل به صورت جمعی بررسی و برطرف میشود.
وی تصریح کرد: همچنین ادارهکل ارزیابی عملکرد و بازرسی ریاست جمهوری وظیفه دارد از یک ماه قبل از سفر موضوعات و گزارشهای مردمی که از فساد، تخلف و مسائل مربوط به استان گزارش میشود را با منابع مختلف مردمی و مدیریت جمعبندی و در تهران در هر وزارتخانه ای در قالب کارگروه پیگیری و به صورت بین دستگاهی حل و فضل کند.
رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: در پایان هر سفر ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرای و میزان رضایتمندی مردم را به استحضار رییس جمهور میرسانیم و ایرادات هر دستگاه به رییس جمهور منتقل میشود.
صالحی با بیان اینکه نوع مواجه با مطالبات و مشکلات مردمی به ۲ شکل اقدام و اقناع است، اظهار داشت: مطالبات و مشکلاتی که قابل رفع باشد با پیگیری وزارتخانه و دستگاههای مربوطه حل میشود اما چنانچه مشکلی خلاف ضوابط باشد و قابل اقدام نباشد با سیاست اقناع آن را پاسخ میدهیم.
وی از تماس ۱۰ هزار و ۲۴۰ تماس با مرکز ارتباطات مردمی در سامانه سامد چهارمحال و بختیاری تا پیش ازظهر روز پنجشنبه خبر داد و گفت: بیشترین فراوانی درخواستها مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی، وام، اشتغال، مسکن هدفمندی یارانهها و حوزه درمان بوده است.
رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، برقراری عدالت در ارائه خدمت به شهرستانها را از دیگر موارد قابل توجه در رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردمی عنوان کرد و افزود: در مجموع ۸۰۰ نیرو برای پاسخگویی به مطالبات و درخواستهای مردمی در استان فعال شده است.
صالحی با اشاره به برپایی ۲۸ میز خدمت در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: علاوهبر راههای ارتباط مردمی که ذکر شد، حضور وزرا به عنوان نمایندگان تامالاختیار رییسجمهور در شهرستانها از دیگر راههای ارتباط مردمی به شمار میرود که ۷ گروه در ۱۰ شهرستان این استان حضور پیدا می کنند و مشکلات مردم به صورت حضوری بررسی می شود.
به گزارش ایرنا، آیتالله سید ابراهیم رئیسی رییسجمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.
از روز گذشته تعدادی از معاونان وزرا بهعنوان نمایندگان تامالاختیار وزیران دولت سیزدهم در شهرستانهای ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.
در بیست و چهارمین سفر استانی رییسجمهور و هیات دولت سیزدهم، اعتباراتی برای تکمیل و بهرهبرداری از طرحهای توسعهای چهارمحال و بختیاری تصویب میشود
برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور پرونده خبری را دنبال کنید :
نظر شما