۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84782975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست مقتدا صدر از نمایندگان پارلمان؛ استعفانامه خود را بنویسید

تهران - ایرنا - شبکه المیادین در خبری کوتاه مدعی شد که مقتدا صدر از نمایندگان وابسته به جریان خود در پارلمان عراق خواسته است استعفانامه خود را بنویسند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از شبکه المیادین، مقتدا صدر با بیان اینکه بن بست سیاسی در عراق واقعی نبوده و ساختگی است، از نمایندگان وابسته به جریان خود در پارلمان خواست استعفانامه خود را برای ارائه به رئیس پارلمان بنویسند.

وی در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم که در پارلمان معارض بمانم ولی آن ها نتوانستند دولت تشکیل دهند و این وضعیت را بن بست سیاسی نامیدند درحالی که من آن را یک بن بست ساختگی می نامم. بنابراین اگر فراکسیون جریان صدر مانع تشکیل دولت هستند همه نمایندگان جریان آمادگی دارند که از پارلمان کناره گیری کنند و آن ها از فرمان من سرپیچی نمی کنند.
صدر با بیان اینکه ما دو گزینه داریم یا باید در پارلمان معارض باقی بمانیم یا استعفا دهیم افزود: عراق نیازمند هر حکومتی نیست بلکه نیازمند حکومتی دارای اکثریت برای خدمت به ملتش است.
وی اضافه کرد: نمایندگان فراکسیون صدر استعفانامه خود از عضویت در پارلمان را بنویسند تا پس از اعلام به آن ها در روزهای آینده به رئیس پارلمان تقدیم کنند.
این اقدام مقتدا صدر پس از آن انجام می شود که جریان های عراقی از زمان انتخابات پارلمانی نتوانسته اند کابینه جدید را تشکیل دهند.
رهبر جریان صدر ۲۵ اردیبهشت از ناکامی فراکسیون پارلمانی وابسته به خود در تشکیل کابینه خبر داد و با اعلام تبدیل شدن این فراکسیون به اپوزیسیون، خواستار تشکیل دولت جدید توسط دیگر جریان های عراقی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha