۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84784341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار اسکواش‌باز در کشور فعالیت دارند

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84784341
هشت هزار اسکواش‌باز در کشور فعالیت دارند

مشهد-ایرنا- سرپرست دبیری فدراسیون اسکواش گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار ورزشکار زن و مرد رشته اسکواش، در قالب ۲۰۰ کورت یا زمین اسکواش در کشور فعالیت دارند.

مجید جلیلی قاضی‌زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: البته هشت هزار اسکواش باز شمار ورزشکاران غیررسمی این رشته هستند و فقط پنج هزار نفر آنها بیمه ورزشی اسکواش دارند.

وی گفت: بانوان ۴۰ درصد ورزشکاران فعال در رشته ورزشی اسکواش را تشکیل می‌دهند، لذا می‌توان گفت حضور بانوان در این رشته ورزشی پر تعداد است.

جلیلی که پیشتر ریاست هیات اسکواش خراسان رضوی را بر عهده داشت بیان کرد: در حال حاضر این استان با ظرفیت در ورزش اسکواش از داشتن کورت اختصاصی اسکواش محروم است و ورزشکاران در ۲ مجموعه اسکواش موجود در مشهد فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی در لیگ حرفه ای دسته یک اسکواش کشور، ۲ نماینده در بخش زنان و مردان دارد که تیم آقایان در هفته پایانی رقابتها در آستانه صعود به لیگ برتر اسکواش است و البته تیم بانوان نیز در میانه جدول رده‌بندی لیگ دسته یک اسکواش قرار دارد.

سرپرست دبیری فدراسیون اسکواش ادامه داد: هم اکنون مجموعه اختصاصی اسکواش خراسان رضوی با ۸۵ درصد پیشرفت در حال ساخت است، با توجه به ظرفیت خود استان و مشهد در این رشته مفرح ورزشی امیدواریم مسوولان ورزش خراسان رضوی نسبت به تکمیل این طرح نیمه تمام همت بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha