۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84786803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد کشاورزی گیلان: متولی وضعیت آب محیط‌زیست و آب منطقه‌ای است

رشت - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران برای آبیاری از منابع مختلف از جمله آب رودخانه، باران، چشمه و ایستگاه های پمپاژ استفاده می‌کنند و گفت: جاهایی که رودخانه‌ها آلوده هستند متولی ما نیستیم و محیط زیست و آب منطقه‌ای در این بخش وظیفه دارند که بهتر است آنها پاسخگو باشند.

صالح محمدی روز دوشنبه در واکنش به پیگیری فیلم آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب و پسماندهای آلوده که توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد افزود: متولی آب وزارت نیرو و آب منطقه‌ای است، جهاد کشاورزی در واقع به عنوان مصرف کننده آب است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ ایستگاه پمپاژ آب در گیلان از چاه ها و رودخانه ها پمپاژ می‌شود، اظهار داشت: آب آلوده‌ای از ایستگاه‌های پمپاژها وارد شالیزارهای استان نمی‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه جهادکشاورزی بهره بردار آب است و متولی آب نیست، گفت: البته اگر گزارشی مبنی بر ورود آب‌های آلوده در شالیزارها داده شود حتماً در حوزه جهاد کشاورزی ورود کرده و با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی های لازم را انجام می‌دهیم.

محمدی اظهار داشت: در استانداری گیلان نیز جلساتی در حوزه آب برگزار می‌شود که یکی از مباحث آن همین موضوع است و در این ارتباط دستگاه‌ها باید پاسخ دهند. تمام تلاش این است که منبع آلودگی آب‌ها حذف شود تا شاهد همچین مواردی نباشیم.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

هر ساله بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت می‌شود که از این مقدار ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha