رگبار باران و وزش باد تا هفته آینده مهمان ارتفاعات مازندران است

ساری - ایرنا - طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی در ارتفاعات مازندران از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده با رگبار باران، وزش باد و وقوع رعد و برق همراه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی شرایط جوی مازندران بویژه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای را طی امروز و فردا گرم و شرجی و در ارتفاعات با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی کرده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، دمای هوای مازندران طی امروز و فردا روند افزایشی دارد به گونه‌ای که شهروندان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای دمای هوای ۲۹ تا ۳۳ درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز دمای هوای ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که از روزهای منتهی به آخر هفته دوباره شاهد کاهش چند درجه ای دما و خنک‌تر شدن هوا خواهیم بود به گونه‌ای که این کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین دو تا سه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین دو تا ۶ درجه خواهد بود.  

مناطق مرکزی و شرقی مازندران در دو روز منتهی به آخر هفته جاری پنجشنبه و جمعه با کاهش دو تا سه درجه‌ای دما، هوای ۳۰ تا ۳۱ و در مناطق غربی نیز با کاهش یک تا دو درجهای دما، هوای ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

دمای هوا در مناطق ییلاقی مازندران نیز طی امروز و فردا بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود اما در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته با کاهش سه تا ۶ درجه‌ای دما، شاهد خنک‌تر شدن این مناطق خواهیم بود. دمای هوای کلاردشت، آلاشت، بلده به ترتیب از ۲۹، ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز جاری با ۶ درجه کاهش در روز جمعه به ۲۳، ۲۲ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. 

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی طی امرز و فردا را صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۳۰ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۰ تا ۳۳ درجه سانتی گراد پیش‌بینی کرده است. 

شرایط جوی مازندران از روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر ، وزش باد و در ارتفاعات با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی شده است که بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۵ تا ۲۸ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

جدول داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که آمل با ۳۲.۴ و کلاردشت با ۲۶.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha