دو رشته تحصیلی جدید در دانشگاه محقق اردبیلی دایر می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از موافقت قطعی شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با ایجاد یک‌ رشته کارشناسی ارشد و یک‌ رشته دکتری در این دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه محقق اردبیلی، ترحم مصری شنبه اظهار کرد: رشته علوم و مهندسی آب - آبیاری و زهکشی در مقطع دکتری تخصصی یکی از این رشته‌ها است که به‌صورت روزانه از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرش می‌شود و نحوه آموزش این رشته آموزشی - پژوهشی خواهد شد.

وی افزود: دومین رشته نیز رشته زبان و ادبیات فارسی گرایش آموزش زبان فارسی است که در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با ایجاد آن موافقت قطعی شده است.

وی ادامه داد: در این رشته هم به‌ صورت روزانه از مهرماه دانشجو پذیرش خواهد شد و نحوه آموزش این رشته هم آموزشی - پژوهشی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: پس از انجام فرآیندهای مورد نظر نسبت به جذب دانشجو برای تحصیل در رشته‌های جدید این دانشگاه اقدام می‌شود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha