امیدافزایی و کارآمدی مهمترین رهاورد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است

همدان- ایرنا- مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان و تربیت نسل آینده، مهمترین رهاورد این جشنواره است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، کاظم نظری در این پیام نوشت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان در حد توان خود به دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه های گوناگون آموزشی، تربیتی، امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران با تکیه بر فرهنگ اصیل، غنی و متنوع ایرانی، اسلامی است.

وی افزود: برای تئاتر در دیدگاه ها و رویکردهای گوناگون، کارکردهای بسیار متنوع و متفاوتی عنوان شده است و در ساحت های متفاوت کار، ویژه های مختلفی برای این هنر تعریف و تصور شده است.

نظری اظهار داشت: در ارتباط با کودکان و نوجوانان علاوه بر کارکردهای معمول و متداول تئاتر، به نوعی رویکردهای آموزشی و تربیتی شکل برجسته تری به خود گرفته و بیشتر در نظر اصحاب تئاتر، مخاطبین و جامعه علمی از جمله روانشناسان، جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه های تربیتی و نیز خانواده ها قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: پرداختن به این جنبه از کارکردهای تئاتر، مستلزم شناختی همه جانبه از کودک و نوجوان و جهان گسترده و خاص اوست. شناختی مشتمل بر شاخه های مختلفی از روان شناسی، علوم تربیتی، علوم انسانی و جامعه شناسی در کنار تسلطی کامل و اشرافی عمیق به شیوه های اجرایی و تکنیکی تئاتر.

 مدیرکل هنرهای نمایشی به بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه این کوتاه، نشانگر اهمیت بسیار ویژه فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان در هر شاخه و سمت و منسبی است، گفت: بی شک این مهم نیازمند همتی والا و تلاشی سترگ در تمام سطوح سیاستگذاری، مدیریتی و اجرایی است چرا که نسل فردای جامعه و تاثیرگذاران و سازندگان آینده ایران  را کودکان و نوجوانان امروز تشکیل می دهند و یکی از رسالت های برجسته حوزه فرهنگ و هنر، برنامه ریزی و فعالیت کارشناسانه و مثمر ثمر در این حوزه است.

وی ابراز امیدواری کرد: بیست و هفتمین گام این مسیر خطیر، ما را و تئاتر کودک‌ونوجوان را به اهداف و چشم اندازهای کلان این جشنواره نزدیک تر کند.

به گزارش ایرنا؛ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha