ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی آغاز می‌شود

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: عملیات ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی یک شرکت سرمایه‌گذاری داخلی طی یک ماه آینده فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حیدر آسیابی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: این شرکت سرمایه گذاری که جزو بزرگترین سرمایه گذار بخش پتروشیمی کشور به شمار می رود، مسوولیت راه‌اندازی این طرح را پذیرفته است.

راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان از جمله مطالبه های مردم استان از مسوولان ارشد کشور بود که در سفر آذرماه رییس قوه قضائیه به این خطه  بر حل آن تاکید شد.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر استانی سال ۸۴ هیات دولت مصوب شده بود و سال ۸۶ هم عملیات ساخت آن آغاز گردید اما پیشرفت چندانی نداشت.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی آغاز می‌شود

مردم از پذیره نویسی ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در آبان ۸۵ استقبال گسترده ای داشتند و افزون بر ۹۴ هزار نفر سهام این شرکت را خریدند.

جوان سازی مدیریت دادگستری گلستان

رییس کل دادگستری گلستان گفت: جوان سازی مدیران دادگستری استان با بهره گیری از نیروهای انقلابی و توانمند در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی انتخاب مدیران دادگستری و دادستان برای شهرستان ها از طریق تشکیل کمیسیون نقل و انتقالات پیگیری می شود و از ۱۸ حوزه قضایی استان در ۱۳ حوزه تغییرات مدیریتی اجرا می شود.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی آغاز می‌شود

توقف ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با اقداماتی از جمله استقرار پست ایست و بازرسی در ناهار خوران،  ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان به صفر رسید.

وی ادامه داد: انتقال مصالح ساختمانی به روستای زیارت با نظارت پست ایست و بازرسی در ناهارخوران امکان پذیر است و از ورود آن بدون مجوز جلوگیری می شود.

آسیابی گفت: هدف دستگاه قضایی از ایجاد پست ایست و بازرسی برای زیارت گرگان، مبارزه با زمین خواری و کنترل جرایم در حوزه امور اراضی است.

وی بر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روستای زیارت تاکید کرد و افزود: تاکنون در نشست های گوناگون موانع گردشگری روستای زیارت مورد بررسی قرار گرفت.

در حاشیه روستای گردشگری زیارت بیش از ۱۵۰۰ واحد غیرمجاز ساخته شده که مجوز کمیسیون ماده یک تبصره یک جهاد کشاورزی را ندارند و ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۷۰ شمسی است.

روستای زیارت در ارتفاع هزار متری از سطح دریا از شمال به ناهارخوران و ارتفاعات بندسر و خمام شهر، از شرق به ارتفاعات خال دره، از غرب به ارتفاعات مازوآش، ادیم و کمرسر و از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل محدود می‌شود.

روستای گردشگری زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی دارای هزار و ۹۶۴ نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی آغاز می‌شود

 حمایت از رونق تولید

رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر عمل به شعار "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" افزود: در یک سال اخیر ، هشت کارخانه به صورت مستقیم و با حمایت کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری و  ۷۵ کارخانه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و بانک ها دوباره احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.

وی  ادامه داد: ۴۶۵ پرونده رفع موانع رونق تولید به صورت استانی تشکیل شده که ۲۹۵ فقره آن با ۳۴ نشست استانی در حوزه اقتصاد مقاومتی دادگستری، منجر به حل مشکلات تولید کنندگان گردید.

وی گفت: علاوه بر این ۴۴۸ پرونده رفع موانع تولید به صورت شهرستانی با ۲۰۴ نشست در ۱۴ شهرستان تشکیل شده که ۱۸۳ فقره آن با مشارکت دستگاه ها و بانک های عامل رسیدگی و منجر به رونق تولید شد.

رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: دادگستری استان همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار داده و تاکنون به مشکلات ۱۲ شرکت از ۵۲ شرکت دانش بنیان فعال گلستان رسیدگی شد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان هم گفت: حمایت از مردمی سازی یارانه ، حذف ارز ترجیحی و رونق واحدهای تولیدی به خاطر روح حاکم بر سند تحول قوه قضاییه است.

محمود اسپانلو تاکید کرد: دستگاه قضایی با تمام ظرفیت برای ارایه خدمات به مردم وارد میدان شده و اگر به وظایف محوله طبق قانون و به درستی عمل کنیم آسیب های جامعه کاهش می یابد.

وی افزود: در حوزه رعایت حقوق عامه، دادگستری گلستان موفق عمل کرده که رفع موانع فعالیت بیمارستان قلب کردکوی، راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس، ورود به ساخت و ساز های غیرمجاز در زیارت گرگان و توقف بالای ۹۵ درصد از جمله آن ها است.

اسپانلو به افزایش سرقت در گلستان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه سرقت بسیار جدی است به طوری که اکنون درحوزه قضایی گرگان یک قاضی ویژه برای این منظور مستقر شده است.

در این نشست مدیرکل بازرسی، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی، ثبت اسناد و املاک، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و معاونان دادگستری استان شرکت داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha