۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84799650
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیان دغدغه‌های نمایندگان مجلس استان خراسان شمالی در حضور رییس جمهور

بجنورد- ایرنا- نمایندگان شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، و رازوجرگلان و اسفراین در حضور رییس جمهور دغدغه‌های مردم استان را در جلسه شورای اداری خراسان شمالی مطرح کردند.

به گزاراش ایرنا، نماینده اسفراین شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار داشت: گرچه استان ظرفیت های گوناگونی دارد ولی با چالش هایی نیز مواجه بوده که این امر نیازمند نگاه ویژه دولت است.

امان الله حسین پور افزود: خشکسالی و چالش آب در استان از مباحثی است که باید به آن توجه ویژه ای شود و از آب های مرزی برای رفع آن بهره بگیریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بهره برداری از آب های مرزی در خراسان شمالی ۳۱ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد خواهد شد.

حسین پور با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه هایش را برای مردم تبیین کند، گفت: نکته قابل توجه این است که تبیین برنامه ها برای مردم کمرنگ است و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود که مردم در جریان کار قرار بگیرند.

نماینده اسفراین افزود: با این وجود دولت سیزدهم در این مدت کوتاه تصمیمات قاطعی گرفته و برنامه های مهم و اثربخشی برای زندگی مردم در پیش رو دارد.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان، خواستار نگاه ویژه دولت برای اتمام طرح های نیمه تمام شد.

خراسان شمالی رتبه دوم فقر و فلاکت

نماینده شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: خراسان‌شمالی به لحاظ تورم، فقر و فلاکت رتبه دوم کشور و در حوزه منابع بانکی و مصارف نیز ۲۹ کشور است.

محمد وحیدی افزود: با این تفاسیر وضعیت استان با یک بودجه معمولی حل نخواهد شد و نیازمند نگاه ویژه و رویکردجهادی دولت در این خطه است.

وی با اشاره به فعالیت پنج صنعت بزرگ در استان،   گفت: گردش مالی صنایع استان نیز در دیگر استان ها است و مردم از این سرمایه‌ها محروم هستند به گونه ای که نمی‌توانند تسهیلاتی دریافت کنند.

وحیدی با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان، یادآور شد: یکی از پروژه هایی که سال ها به حال خود رها شده پروژه سیمان سمنگان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تکمیل آن نیازمند عنایت دولت سیزدهم است.

برقراری سهمیه سوخت آرزوی یکصد هزار خانوار

دیگر نماینده شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، و رازوجرگلان نیز در این نشست با اشاره به کمبودهای استان، گفت: چرا باید دو استان دیگر خراسانی از سهمیه سوخت مرزنشینان برخودار باشند و مرزنشینان این خطه از این سهمیه همچنان بهره مند نباشند؟

سیدمحمدپاکمهر افزود: از رییس جمهور مردمی می خواهیم نسبت به برخورداری یکصد هزار خانوار از این سهمیه که آرزوی آنها است، اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین این استان به لحاظ آب شرب در وضعیت خوبی نیست به گونه که حتما باید در لیست استان های انتقال آب عمان قرار گیرد.

رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی، صبح روز پنجشنبه، دوم تیرماه وارد استان خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.  

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha