۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84803348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در شهرستان ملایر آغاز شد

۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبر: 84803348
خرید تضمینی گندم در شهرستان ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت گندم، پنج مرکز برای خرید گندم مازاد از کشاورزان پیش‌بینی شده است.

«سیدمهدی میرباقری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سیلوی گندم سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی تولید سبزدشت آورزمان، شرکت تعاونی تولید خردمند و شرکت تعاونی روستایی ازندریان به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان آماده خرید گندم مازاد کشاورزان هستند.

وی از کشاورزان درخواست کرد: نسبت به فروش گندم مازاد خود در پنج مرکز پیش‌بینی شده اقدام کنند تا کمترین خللی در تامین امنیت غذایی کشور و این شهرستان به وجود نیاید.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و هزار تومان نیز دولت به عنوان جایزه در نظر گرفته که در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت می‌شود.

میرباقری بیان کرد: دولت تمهیدات خوبی را برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان اندیشیده و مبلغ خرید تضمینی گندم در کمترین زمان ممکن نیز توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم این شهرستان، در فصل زراعی سال‌جاری بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم برداشت شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: از هم اکنون دستگاه‌های کمباین در حال برداشت گندم هستند و در زمان پیک برداشت، ۲۳۰ کمباین برای برداشت گندم در این شهرستان فعال است.

به گفته وی با توجه به خسارت‌های ناشی از خشکسالی مزارع گندم و غیرقابل برداشت شدن حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم این شهرستان، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد امسال کاهش محصول داریم.

میرباقری ابراز امیدواری کرد: با حمایت و قیمت خرید تضمینی خوبی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی با حمایت مجلس تعیین کردند، میزان خرید تضمینی گندم تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا؛ ۴۲ هزار و ۲۲۱ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم آبی و دیم و ۱۵ هزار و ۴۰ هکتار زیر کشت جو آبی و دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha