چهار واحد دانش‌بنیان استان سمنان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور دارند

سمنان- ایرنا- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: چهار واحد دانش‌بنیان استان با حمایت مالی این شرکت در اولین نمایشگاه «توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط» ویژه دانش بنیان ها و کسب و کارهای نوپا حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رحمانیان روز دوشنبه با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط همزمان با دهه تولید و تجارت در حال برگزاری است، به رسانه‌ها ابراز داشت: واحدهای صنعتی استان " تجیران" ، "سامفر " ، "رویان دارو" و " نانوژن دارو" از استان سمنان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه شرکت «رویان دارو» زمینه اشتغال ۴۸۰ نفر را فراهم کرده است افزود: این شرکت  با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۹۴ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع داروهای مورد مصرف دام و طیور به صورت پودر و مایع و انواع داروهای تزریقی دام و طیور را دارد و حدود ۱۶۹ قلم داروی مورد مصرف دام و طیور در این واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سمنان تولید می شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: شرکت دانش‌بنیان «نانوژن دارو» تولید کننده دارو، مواد اولیه و ملزومات دارویی و محلول‌های ضدعفونی کننده با ظرفیت اسمی ۶ میلیون عدد در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای یک هزار و ۲۲۰ متر مربع با سرمایه‌گذاری تحقق یافته ریالی و ارزی بیش از ۳۶ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

رحمانیان با اشاره به اشتغال‌زایی شرکت دانش‌بنیان «سامفر» برای ۱۵۶ نفر بیان کرد: این واحد صنعتی در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری تحقق یافته حدود ۱۲ میلیارد ریال در شهرک صنعتی سمنان براساس پروانه بهره‌برداری با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع قطعات الکترونیکی خودرو تولید می‌کند.

وی ابراز داشت: شرکت دانش‌بنیان «تجیران» در سال ۱۳۹۲ موفق شد یکی از قطعات مصرفی وارداتی را با همکاری علمی دانشگاه‌های امیرکبیر و صنعتی شریف به خودکفایی برساند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: واحد دانش‌بنیان «تجیران» در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و زیربنای حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری تحقق یافته بیش از ۱۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای حدود ۵۰ نفر در شهرک صنعتی سمنان مستقر است.

رحمانیان بیان کرد: ظرفیت شرکت دانش‌بنیان تجیران به اندازه  تولیدکننده سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن انواع قید و بست خودرو و قطعات پلاستیکی تزریقی است.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی سمنان دارای ۲ هزار و ۳۶ هکتار مساحت است که ۹۵۲ هکتار آن زمین صنعتی و یک هزار و ۶۷۷ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۹۵۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۸۹۱ هکتار در آن منعقد شده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha