نام دانشگاه دامغان در جمع دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفت

سمنان-ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه دامغان گفت: نام این دانشگاه در جدیدترین گزارش نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز (۲۰۲۲) در جمع دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفت.

امیر پیروز کلاهی آذر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: دانشگاه دولتی دامغان برای نخستین بار، موفق شد در سال جاری در این فهرست علمی قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی، ۵۸ دانشگاه ایرانی حضور دارند که نسبت به گزارش سال ۲۰۲۱، تعداد ۹ دانشگاه، و از آن جمله دانشگاه دامغان، به این فهرست اضافه شده‌اند.

کلاهی آذر اظهار داشت: بر پایه جدیدترین گزارش نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز (۲۰۲۲) دانشگاه دامغان در رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفت.

وی افزود: پایگاه تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی در زمینه ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است که از سال ۲۰۱۳ میلادی فهرست دانشگاه‌های برتر آسیایی را به صورت سالیانه منتشر می‌کند. 

کلاهی آذر اضافه کرد: ارزیابی دانشگاه‌های آسیایی همانند ارزیابی دانشگاه‌های جهان بر اساس ۱۳ شاخص‌ در قالب پنج معیار و با اصلاحات وزنی صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه دامغان خاطرنشان کرد: معیارهای ارزیابی دانشگاه ها در این رتبه بندی شامل آموزش (با وزن ۲۵ درصد)، پژوهش (با وزن ۳۰ درصد)، استنادات (با وزن ۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی (با وزن ۷.۵ درصد) و درآمد از صنعت (با وزن ۷.۵ درصد) است. 

به گزارش ایرنا، دانشگاه دامغان در جدیدترین رتبه‌بندی موسسه تایمز سال ۲۰۲۲ با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱ و کسب امتیاز ۲۵.۱ تا ۲۸.۱ در جمع دانشگاه های ایرانی حاضر در رتبه بندی ۲۰۲۲ دانشگاه های جوان تایمز و به عنوان دانشگاه بیست و چهارم کشور قرار گرفت.

در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

این دانشگاه ۱۷۲ عضو هیات علمی، ۶۰ آزمایشگاه، ۲۲ کارگاه، مرکز محاسبات داده‌های سنگین، یک خانه ریاضی و یک لابراتوار زبان دارد و در حال حاضر دارای ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۱۶ رشته دکتری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha