معاون استاندار اصفهان: نقاط حاشیه نشین کانون افزایش مصرف مواد مخدر است
عکس تزئینی است

اصفهان- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: حاشیه‌نشینان دارای مشکلات متعدد فرهنگی هستند و تعداد کانون‌های توزیع و مصرف مواد مخدر در مناطق حاشیه نشین بیشتر از نقاط دیگر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شیوع آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین رو به افزایش است که برای رفع معضل اعتیاد در این مناطق باید از پیشروی حاشیه‌نشینی ممانعت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استانداری اصفهان بابیان اینکه برای این مناطق برنامه‌هایی داریم، گفت: مناطق حاشیه نشین به حال خود رهاشده است و به ساده‌ترین موضوعات حاشیه نشینان حتی جمع آوری زباله  رسیدگی نشده است.

جان‌نثاری ادامه داد: ساکنان مناطق حاشیه‌نشینی گاهی از افرادی هستند که به خاطر سخت شدن شرایط زندگی و نبود شغل در روستاهای خود، مجبور به مهاجرت و سکونت در حاشیه شهر شده اند که شرایط نامناسب در این مناطق خود دلیل روی‌آوری آن‌ها به مواد مخدر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در ادامه بابیان اینکه سن مصرف‌کنندگان مواد مخدر در زمان شیوع کرونا پایین آمده است، گفت: در مدت کرونا شرایط سختی بر مردم تحمیل شد و عمده ارتباطات از طریق فضای مجازی صورت گرفت که ولنگاری این فضا و عدم‌تشخیص کودکان و نوجوانان در انتخاب مطلب باعث کاهش سن اعتیاد در مصرف‌کنندگان و سنین نوجوانی شد.

وی علت اصلی روی‌آوری نوجوانان به اعتیاد را نبود فضای تعامل و ضعف گفت و گو با یکدیگر دانست و گفت: گاه مشکلات را تنها در لوای یک تعامل و گفت و گو می‌توان رفع کرد و نبود سرخوردگی‌های اجتماعی، بیکاری و محرومیت‌های اجتماعی در بروز اعتیاد نقش دارد و باید با اقدامات جهادی و شبانه‌روزی این وضعیت را سامان داد.

معاون استاندار اصفهان در پایان با بیان آماری از اعتیاد در این استان گفت: بالغ بر ۱.۳ درصد از جمعیت دانش آموزان و ۲.۴ درصد از دانشجویان استان اصفهان معتادند که در کشور این رقم به ترتیب معادل ۲.۱ و ۴.۷  درصد است.

وی افزود : بالغ‌بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند که از این تعداد به‌طور تخمینی ۱۲۰ هزار نفر معتاد هستند.

جان نثاری گفت: از کل جمعیت معتاد استان، بالغ‌بر چهار هزار نفر معتاد متجاهرند که سرپناهی ندارند و کارتن‌خواب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha