۳۴۰۰ تن گندم در آذربایجان‌شرقی خرید تضمینی شد

تبریز - ایرنا - مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی از آغاز خرید گندم و دانه‌های روغنی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی خبر داد و گفت: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ تن گندم خریداری شده است.

رحیم  مهردادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۶۷ مرکز آماده خرید گندم از گندمکاران استان است، اظهار کرد: با شروع برداشت گندم و دانه های روغنی، مراکز خرید این محصولات نیز فعال و خرید تضمینی گندم و خرید توافقی کلزا در قالب کشت قراردادی در حال انجام می باشد.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر ۳۳ مرکز خرید گندم و ۱۲ مرکز خرید دانه های روغنی توسط تشکل های تعاونی استان تجهیز شده و در حال خرید محصولات کشاورزان می باشند.

مهردادی خاطرنشان کرد: از ابتدای فرآیند خرید، ۶۴۵ تن گندم و ۲۵۳ تن دانه روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی های روستایی آذربایجان شرقی و ۲ هزار و ۱۷۹ تن گندم توسط شرکت غله استان و ۵۷۱ تن به صورت بذری از گندمکاران استان خریداری شده است که کل خرید گندم در استان به سه هزار و ۴۰۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۳۳ مباشر سازمان تعاون روستایی در سطح استان جهت خرید گندم مازاد کشاورزان، ۳۴ مرکز خرید شرکت غله شامل پنج مرکز خرید دولتی، ۱۱ مرکز سیلویی و ۱۸ کارخانه آردسازی آماده خرید گندم از گندمکاران استان می باشند.

به گزارش ایرنا، امسال در آذربایجان شرقی ۴۵۷ هزار هکتار از مزارع زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۷۵ هزار هکتار آبی و بقیه دیم است.

 پیش بینی می‌شود امسال ۵۷۰ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی استان برداشت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha