حکم قلع و قمع و رفع تصرف ۱۱‌هزار مترمربع اراضی ملی در سمنان اجرا شد

سمنان- ایرنا- مسول حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: حکم قلع و قمع و رفع تصرف ۱۱‌هزار مترمربع اراضی ملی در بخش شش موسوم به حاجی آباد این شهرستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه امینیان چهارشنبه شب به رسانه‌ها اعلام کرد: یک متخلف بدون مجوز قانونی اقدام به تخریب مساحت ۱۱ هزار متر مربع از اراضی پلاک ۱۲۵ واقع در بخش ۶ موسوم به حاجی آباد و تسطیح و احداث ۲ باب اتاقک و درختکاری در اراضی ملی کرده بود.

وی افزود: حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه تخریب و عرصه های منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواری از مهم ترین وظایف سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور است و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با اجرای قاطعانه اینگونه احکام از هرگونه تجاوز و تخریب اراضی جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲ فقره حکم خلع ید و قلع و قمع بناهای ساخته شده در اراضی ملی شهرستان سمنان اجرا شده است.

امینیان از تمامی روستائیان، بهره برداران و دوستداران طبیعت درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق تلفن رایگان۱۳۹ و ۱۵۰۴ به مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  استان اطلاع دهند.

مسوول حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: گشت های شبانه روزی یگان حفاظت در اراضی ملی شهرستان سمنان هرگونه تخلفی را رصد و با هماهنگی محاکم قضایی و نیروی انتظامی اعمال قانون می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha