امامان جمعه استان تهران بر مدارا با مستأجران تاکید کردند

شهرری- ایرنا - امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان های استان تهران، با اشاره به افزایش کمرشکن اجاره خانه‌ها، بر مدارا و دستگیری مستأجران تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، اشاره به توطئه‌های همیشگی آمریکا، خواندن مالیات به عنوان درآمدی مشروع برای اداره کشور، محکوم کردن تحریم ها، تاکید بر دیپلماسی متوازن و فعال در جهت تامین منافع استراتژیک و اقتصادی ایران، توجه بیشتر مسوولان به بازار مصرف، اشاره به نگرانی  آمریکا از گسترش روابط خارجی ایران و دانستن آمریکا به عنوان مصداق بارز نقض حقوق بشر از جمله محورهای سخنان خطیبان جمعه این هفته درشهرستان های استان تهران بود.

اما آنچه که در خطبه های تمام امامان جمعه در نماز جمعه این هفته شهرستان های استان تهران  اشتراک داشت، گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان روز ازدواج و روز عفاف و حجاب بود.

امامان جمعه در خطبه های امروز  از جوانان خواستند تا هدف از ازدواج را فقط در عمل به سبک زندگی اسلامی دنبال کنندو به مقوله ازدواج به عنوان معنویتی برای عمل به سنتی الهی نگاه کرده و  و زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو خود قرار دهند و از سختگیری‌ها، تجملات و خرج‌های گزاف بی‌مورد دوری کنند.

گزیده سخنان امامان جمعه در خطبه های نماز سیاسی - عبادی شهرستان های استان تهران به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری گفت: مستاجران در فشارند و برای پرداخت اجاره‌ خانه با مشکل مواجه هستند؛ اگر ادعای دینداری داریم باید تابع دین و حرف‌های مراجع تقلید خود در مورد مدارا با مستاجران باشیم.

وی ادامه داد: موجران باید با مستأجران خود بسازند زیرا به خاطر اذیت کردن مستاجران خود بابت پرداخت اجاره‌بهای سنگین در پیشگاه خدا مسئول هستند.  

شاهچراغی با بیان اینکه یکی از دلایل فرار جوانان از ازدواج ترسیدن از شرایط اقتصادی ‌و اجاره‌بهای سنگین خانه است، اظهار کرد: جوانان نباید از ازدواج بترسند و خانواده‌ها باید پشتیبان جوانان برای ازدواجی آسان باشند.

خطیب جمعه شهرری افزود: جوانان از ازدواج فراری هستند و در این رابطه در کنار جامعه، خانواده‌ها و ‌دولت ها نیز مقصرند.

آمریکایی‌ها حق ندارند در مورد حقوق بشر حرف بزنند

خطیب جمعه شهرری گفت: ۱۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ آمریکایی‌ها هواپیمای ایرانی را بر فراز خلیج فارس مورد اصابت موشک قرار دادند و همه ۲۹۰ مسافر آن شامل ۴۶ کودک زیر ۱۳ جان باختند.

وی ادامه داد: اگر همه دنیا حرف از حقوق بشر بزنند اشکالی ندارد اما آمریکا حق ندارد در این مورد حرف بزند.

ملاک جوانان برای ازدواج سبک زندگی اسلامی باشد

حجت الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک گفت: ملاک حضرت علی(ع) در ازدواج با حضرت زهرا(س) تنها ایمان و اعتقاد  راسخ به ذات احدیت بود و اگر جوانان و زوج های و خانواده‌های انان ملاک را حفظ ایمان و عفت طرفین بدانند، زندگی آنان به راحتی و بدون مشکل آغاز شده و ادامه پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه خانواده‌ها به امر ازدواج آسان گفت: خانواده‌ها موظفند تا از دخالت در زندگی جوانان و داشتن توقعات نابجا در امر ازدواج جوانان پرهیز کنند و آن را به عنوان سنتی الهی ساده گرفته و جوانان را در تشکیل خانواده ترغیب کنند.

امام جمعه قرچک در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره توطئه‌های همیشگی آمریکا علیه مردم ایران گفت: امروز دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارد تا با حرف‌های زیبا و نشان دادن روی خوش، از خود چهره‌ای صلح طلب و طرفدار مردم ایران نمایان کنند در حالی که مدام در حال توطئه و کینه توزی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

دیپلماسی متوازن و فعال، منافع ایران را تامین خواهد کرد

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس اظهار داشت: از مذاکرات باید رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی مردم و اجرای تعهدات دیگر را مطالبه کرده و به اطلاع طرف‌های مذاکره، رسانده و راستی‌آزمایی کند.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد چنین وانمود کند که اکنون ما همه‌گونه در میدان هستیم و برای مذاکره آماده‌ ایم. آمریکا درصدد است تا توپ را در زمین ایران بیاندازد تا دولت و حاکمیت ایران در برابر افکار عمومی داخلی و خارجی قرار بگیرد و در شرایط سخت و دشوار معیشتی، در مذاکرات دوحه امتیاز بدهد.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه مردم مؤمن و انقلابی به ندای مقام معظم رهبری راجع به مستأجران ضعیف، لبیک گفتند، توضیح داد: در جلسه خرداد ماه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، سقف افزایش اجاره بهای واحد های مسکونی تعیین شد که حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال در تهران ۲۵ درصد و در شهرهای سراسر کشور ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

 دریافت مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی، باعث کاهش اختلاف طبقاتی است

امام جمعه پردیس با اشاره به مناسبت روز مالیات در ۱۶ تیرماه، توضیح داد: مالیات؛ درآمدی مشروع برای اداره کشورو به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره ‌برداری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت کنند تا توانایی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود.

حمله آمریکا به هواپیمای مسافری ایران تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکا است

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد امام جمعه موقت ورامین گفت: حمله آمریکا به هواپیمای مسافری ایران در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رسیدن ۲۹۰ مسافر که در آن اتباعی از کشورهای ندوستان، پاکستان، دبی، امارات و یوگسلاوی و ایتالیا نیز حضور داشتند، تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکا علیه مردم ایران و بشریت است، جنایتی که در آن پیکر ۱۰۰ نفر از جان‌باختگان هیچ‌گاه کشف نشد.

وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به بازار مصرف از سوی مسئولان تأکید کرد و افزود: پس از اجرای طرح مردمی کردن اختصاص ارز ترجیهی و اصلاح قیمت‌ها، نظارت مسئولان و دستگاه‌های مربوط باید بر بازار مصرف بیشتر شود تا از سودجویی برخی از افراد جلوگیری گردد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) و تأکید بر لزوم توجه به ازدواج آسان و فرزند آوری گفت: ازدواج به موقع جوانان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده و ایجاد تعهد و ارتقاء اخلاق و معنویت در جامعه را سبب می‌شود.

ناقضان حقوق بشر خود را مدافع و حامیان حقوق بشر جار می زنند

حجت الاسلام نورپور خطیب نماز جمعه شهر گلستان با اشاره به جنایات آمریکا در حق بشریت گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی حمله نظامی به کشورهای دیگر، یعنی دخالت آمریکا در امور سایر کشورها، یعنی حمایت بی قید وشرط از رژیم جلاد صهیونیستی.

و با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی افزود : از عجایب روزگار و بسیار خنده آور این است که ناقضان حقوق بشر خود را مدافع و حامیان حقوق بشر جار می زنند! امروز چه کسی است که نداند اروپا و عربستان و بویژه آمریکای مستکبر ناقضان اصلی حقوق بشر هستند.  

پیوستن ما به گروه بریکس، اقتصاد ما را تقویت خواهد کرد

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند  گفت:ناتوی خاورمیانه طرحی روی کاغذ است که به عنوان پوششی برای عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

وی افزود: آمریکا از گسترش روابط خارجی ایران با قدرتهایی مثل چین، روسیه، همسایگان  وحضور ما در سازمان‌های منطقه‌ای شرقی نگران است؛ ایران بازی سیاسی بین شرق و غرب  را ادامه خواهد داد، دیپلماسی ما متوازن است و در جهت تامین منافع کشور انجام خواهد شد.

امام جمعه دماوند گفت: پیوستن ما به گروه "بریکس" که مخالف یکجانبه گرائی آمریکا است، اقتصاد ما را تقویت خواهد کرد؛ گره خوردن منافع اقتصادی ایران با برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که حدود ۲۵ درصد ظرفیت اقتصاد جهان را دارند و نیمی از جمعیت جهان را دارا هستند، آینده بهتری را برای ما رقم خواهد زد.

موجران در افزایش اجرا بها به مستأجران کمک کنند

حجت الاسلام قاسم خداپرست امام جمعه شریف‌آباد پاکدشت با اشاره به تلاش دولت برای ساماندهی وضعیت اجاره بها اظهار داشت : در جلسه اخیر سران قوا موضوع مدیریت افزایش کرایه خانه که توسط دولت ارائه شده به تصویب رسید و مقرر شد تا در کلان‌شهرها نرخ اجاره بها نسبت به سال قبل ۲۵ درصد و در سایرشهرها ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: اهمیت این موضوع و عمل به آن جا تا به آن جا بود که در استفتاء از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اگر صاحب‌خانه به این  افزایش قیمت قانونی راضی نباشد، وضعیت انجام واجباتی نظیر نماز در آن ملک به چه صورت است ایشان می‌فرمایند اگر اگر مستأجر و مالک نتوانند با هم مصالحه کنند، در صورتی که چاره‌ای نداشته باشد، سکونت مستأجر با پرداخت بر اساس قانون اشکال ندارد و نماز ساکنین صحیح است.

وی گفت: هر چند که این افزارش اجاره بها، قانونی برای همه کشور است ولی کسانی که خانه خود را به مردم اجاره می‌دهند با در نظر گرفتن وضعیت اقتصاد جامعه، به یکدیگر رحم کرده و با درک صحیح از میزان درآمد مردم، کرایه خود را افزایش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha