۶ قشموند در نتیجه ترس از وقوع زلزله دچار مصدومیت شدند

قشم - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: شمار مصدومان زمین لرزه ۴.۲ ریشتری بامداد شنبه (یازدهم تیر ۱۴۰۱) حوالی بندر تاریخی لافت این شهرستان به ۶ نفر رسید و اغلب این افراد بر اثر اضطراب و شتاب برای فرار دچار مصدومیت شدند.

دکتر یاسر مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق گزارش های اولیه ارسالی از سوی گروه ارزیاب اعزامی اورژانس ۱۱۵ شهرستان قشم به مناطق متاثر از زلزله ۴.۲ ریشتری حوالی بندر خمیر استان هرمزگان و بندر لافت این جزیره تاکنون هیچ مصدوم بدحالی نداشته ایم، اما ترس از وقوع زلزله و فرار سبب مصدومیت ۶ نفر از قشموندان در بندر لافت و روستاهای گوری و گورزین شده است.

وی از آماده باش ۲ بیمارستان برای خدمت رسانی به مجروحان احتمالی زلزله های بندر خمیر استان هرمزگان و بندر لافت این جزیره خبر داد و افزود: با توجه به وقوع ۲ زمین لرزه بیش از ۶ ریشتری در حوالی خلیج فارس و زلزله های ۴.۴، ۴.۷، ۴.۶ و دو زلزله ۴.۲ ریشتری در حوالی بندر خمیر و بندر لافت شهرستان قشم ۲ بیمارستان «خلیج فارس» در روستای جی جیان و پیامبر اعظم (ص) در شهر قشم در حالت آماده باش کامل بسر می برند.

از ساعت ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه با مداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف آن را در بر گرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند.

وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۳۹ زخمی بر جا گذاشته است.

بندر تاریخی لافت در جزیره قشم با توجه به وجود ارزش های کالبدی بافت کهن، معماری خانه های سنتی، مجموعه بادگیرها، مساجد، آب انبارها، بناهای تاریخی شامل قلعه نادری، برج‌های دیده‌بانی، چاه های طلا، آداب و سنن (عروسی سنتی، نگارگری با حنا، سوزن دوزی) و هنرهای از جمله موسیقی خاص محلی، مراسم و آیین‌های چون اضواء، شوواری و مولود خوانی همه ساله میزبان جمع زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha