اختلالی در پروازهای فرودگاه قشم به وجود نیامده است

قشم - ایرنا - عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اعلام کرد: با وجود وقوع زمین لرزه شدید در استان هرمزگان خوشبختانه هیچگونه اختلالی در عملیات این فرودگاه به وجود نیامده است.

غلامرضا دهقانی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از وقوع چندین زمین لرزه با مقایس ۶.۱، ۴.۴، ۴.۷، ۴.۶، ۶.۳، ۴.۲ و ۴.۵ ریشتر در حوالی بندر خمیر(هرمزگان) و بندر تاریخی لافت جزیره قشم با بررسی دقیق سطوح پروازی، ابنیه، سامانه‌های کمک ناوبری و زیرساخت‌های فرودگاه‌ بین الملی قشم توسط متخصصان فرودگاهی، شرایط آنها عادی و عملیاتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در استان هرمزگان، فرودگاه های این استان برای کمک رسانی به حادثه دیدگان و مصدومین به حالت آماده باش در آمدند.

عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اضافه کرد: در  اثر وقوع زمین لرزه های یادشده هیچ خسارتی به این فرودگاه وارد نشده و فرودگاه کاملا عملیاتی و آماده خدمت رسانی است.

از ساعت ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه با مداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۲۴ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف آن را در بر گرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند.

زلزله های پی در پی به ویژه ۶.۱ و۶.۳ ریشتری با مداد شنبه - یازدهم تیرماه - در بندر خمیر استان هرمزگان تاکنون ۳۹ مصدوم و پنج فوتی بر جای گذاشته است.

آخرین خبرها از وضعیت مناطق زلزله زده و امدادرسانی به مصدومان را در لینک زیر دنبال کنید:

آخرین خبرها از زلزله هرمزگان/ ۳۹ مصدوم و ۵ فوتی / عملیات جست و جو پایان یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha