اعزام یک گروه ارزیاب هلال‌احمر قشم به منطقه زلزله‌زده سایه خوش بندر خمیر

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم از اعزام یک گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده روستای سایه خوش بندر خمیر به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

احمدنور سرودی بامداد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پس از کسب خبر وقوع خبر ۲ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در حوالی خلیج فارس و زلزله های ۴.۴، ۴.۷، ۴.۶ و دو زلزله ۴.۲ ریشتری در حوالی بندر خمیر و بندر لافت شهرستان قشم با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در فرمانداری و مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان قشم تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام یک گروه ارزیاب از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم اضافه کرد: سه تیم ارزیاب دیگر نیز متشکل از نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان هرمزگان برای بررسی وضعیت زلزله به مناطق بندرخمیر و بندرلنگه اعزام شده اند.

سرودی اضافه کرد: از سوی دیگر بیمارستان های هرمزگان و جزیره قشم نیز در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

وی یاد آور شد: در پی دو زمین لرزه ۶.۱  در ساعت های ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه و سه و ۵۴ دقیقه و ۵۴ ثانیه در حوالی خلیج فارس و شهرهای کنگ و بندر خمیر و سایر زمین لرزه های دیگر در جنوب غرب بندر خمیر و لافت شهرستان قشم نشست فوق العاده بحران در استانداری هرمزگان و فرمانداری شهرستان قشم آغاز شده و در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، گزارش‌های اولیه مردمی در روستای سایه خوش خبر می‌دهد بر اثر زلزله‌های پی درپی ۶.۱ تا ۳.۶ ریشتری بامداد شنبه سه نفر در روستای سایه خوش بندر خمیر جان خود را از دست داده، ۱۹ نفر زخمی و منازل هم تخریب شده است.

بندر خَمیر یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha