۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84809062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی پرداخت می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی و هدف گذاری انجام شده، امسال ۹۰۰میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به فرزندان خانواده های زیرپوشش این نهاد پرداخت می شود.

رضا طوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه یکی از سرفصل های خدمات کمیته امداد کمک به بحث ازدواج مددجویان زیرپوشش است، اظهار داشت: در این راستا سال گذشته۲ هزار و ۶۵۰ فقره جهیزیه و هدیه ازدواج به دختران و پسران خانواده‌های زیرپوشش اهدا شد که برای آن ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: جهیزیه اهدایی به نوعروسان در سال گذشته، با اولویت  پرداخت به ایتام در قالب پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیون ریال بود که از محل اعتبارات این نهاد و کمک خیرین تامین شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: همچنین در این راستا پیش بینی شده در سال جاری سه هزار  فقره جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان پرداخت شود که برای این تعداد، حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ارائه مشاوره و شرکت زوجین در کلاس‌های آموزش خانواده و کمک به ازدواج مجدد بانوان از دیگر خدمات این نهاد در حوزه ازدواج است که به مددجویان ارائه می‌شود.

طوسی یادآور شد: در کنار این خدمات،   در بحث ایجاد اشتغال برای این جوانان تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه نیز پرداخت خواهد شد.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در کردستان زیر پوشش کمیته ‌امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha