استاندار یزد: تهیه تجهیزات پیشرفته پزشکی قانونی در دستور کار است

یزد - ایرنا - استاندار یزد از تامین اعتبار مورد نیاز جهت تهیه تجهیزات و امکانات پیشرفته آزمایشگاهی مورد نیاز مجموعه پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت: این امر در دستور کار استان قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل روبط عمومی استانداری یزد،  مهران فاطمی در جریان بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان ، ضمن قدردانی از تمام اقدامات و فعالیت های این اداره کل  به گزارشات ارائه شده در جلسه اشاره کرد و افزود: در هفته قوه قضائیه گوشه ای از اقدامات و دستاوردهای ارزشمند مجموعه های مرتبط با این حوزه به گفتمان غالب جامعه تبدیل و در فضای مجازی و حقیقی مطرح شد که این امر تا حدودی، نقش مهم و اساسی این مجموعه ها بر همگان تبیین کرد.

وی در ادامه با قرائت روایتی به تبیین جایگاه و شخصیت عماریاسر از منظر پیامبر اکرم(ص) پرداخت و اظهار داشت: در روایتی از حضرت رسول(ص) نقل شده که «هرگز عمار میان دو کار مخیر نشد، مگر آنکه سخت ترین را، برگزید».

وی افزود: فعالیت های افراد حاضر در این مجموعه به نوعی مصداق این روایت است و ما به وجود مجموعه پزشکی قانونی و همکاران صدیق، جهادگر، متخصص و دلسوز آن افتخار می کنیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به سانحه تلخ قطار مشهد_ یزد و درگذشت جمعی از هم استانی ها در این حادثه اشاره و از فعالیت های مجموعه های دادگستری و پزشکی قانونی استان در این واقعه قدردانی کرد.

رییس دادگستری استان یزد هم گفت: بسیاری از آراء محاکم بر اساس گزارش پزشکی قانونی صادر می گردد که این امر، پزشکی قانونی را به عنوان بازوی کارشناسی و مرجع امین دستگاه قضایی معرفی می کند.

غلامعلی دهشیری افزود: پزشکی قانونی با به بکارگیری دانش پزشکی در راستای مسائل و امور مرتبط حقوقی و قضایی، به مردم خدمات ارائه می دهد و در واقع علم پزشکی را به خدمت قانون درآورده است.

وی تصریح کرد: تشخیص صحیح موضوع در حوزه تعیین هویت، حجر، جنون، تعیین مسئولیت کیفری و غیره از رسالت های سخت و حساس پزشکی قانونی است.

این مقام قضایی، تلاش مضاعف مجموعه پزشکی قانونی در سامان دهی و احراز هویت سریع جانباختگان حادثه قطار مشهد، یزد را قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت:‌ افزایش سرعت و دقت در کار و ارائه خدمت با کرامت به مراجعین، در کاهش آلام بازماندگان حادثه قطار نقش اثر گذاری داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha