حق آلایندگی شرکت‌های بزرگ در ایلام باید پرداخت شود

ایلام- ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های بزرگ در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر بسطامی عصر چهارشنبه در همایش دهیاران سراسر استان، نقش مدیران در جذب اعتبارات را پررنگ توصیف کرد و افزود: معیار سنجش عملکرد مدیران، به میزان ضریب نفوذ آن‌ها در جذب بودجه‌های گلوبال بستگی دارد.

وی اظهار داشت: جذب اعتبارات از وزارتخانه‌ها باید اولویت کاری مدیران باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهکار مجلس یازدهم در حوزه مالیات‌های مستقیم این بود که شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید برای هزینه در مناطق کمتر توسعه یافته مالیات بپردازند. 

انتقاد نماینده ایلام از عدم پرداخت مالیات یک شرکت بزرگ در استان 

بسطامی با اشاره به سهم اندک استان از درآمدهای هنگفت شرکت‌های بزرگ موجود اظهار داشت: یک شرکت بزرگ مادر تخصصی در استان در ۶ ماه اخیر، یک ریال به حساب استان واریز نکرده است و محل هزینه کرد این مبالغ همچنان نامشخص است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۴ شرکت ایلام در تهران دفتر دارند، در صورتیکه قانون می‌گوید، مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‌ها باید به استان اختصاص یابد.

بسطامی، مشکلات عدیده دهیاری‌ها به‌عنوان پیش‌قراولان خدمت به مردم را ناشی از عدم اجرای قانون خواند و افزود: منابع تامین اعتبار خدمت دهیاران در کشور از طریق مالیات بر ارزش افزوده، مسئولیت‌های اجتماعی، آلاینده‌ها و مالیات‌های مستقیم تامین می‌شود، لذا اگر قانون بدرستی اجرا شود، امروز شاهد مشکلات عدیده دهیاران نیستیم.

محیط زیست پاسخگو عدم پرداخت حق آلایندگی شرکت ها به استان باید باشد

وی ادامه داد: اداره محیط زیست باید پاسخ دهد که چرا با ایجاد انحراف در قانون، حق آلایندگی شرکت‌های آلاینده اخذ نشده است و چرا تعداد شرکت‌های آلاینده از ۱۴ به ۸ تقلیل یافته است؟

وی در پایان بهره‌مندی مردم از منافع شرکت‌های بزرگ را حق مردم استان خواند و افزود: مسئولیت اجتماعی در دنیا عرفی دنبال می شود، اما آنچه در استان اجرا می‌شود ناعادلانه است، شیره جان مردم استان را می‌گیرند اما به  قانون مسئولیت اجتماعی عمل نمی‌کنند.

دهیاران امنیت شغلی ندارند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از عدم امنیت شغلی دهیاران در کشور انتقاد کرد و گفت: برای رفع این مشکل در قانون تغییراتی ایجاد شود.

سارا فلاحی در همایش دهیاران استان اظهار داشت: ما هم اشتباهاتی را داریم مرتکب می شویم و از سرمایه هایی که داریم استفاده نمی کنیم زیرا ما یاد گرفتیم فقط پشت میز بنشینیم و اگر پولی آمد کار کنیم در صورتی که مدیر باید خلاق باشد.

وی افزود: یاد گرفته ایم دنبال مدیریت بحران نرویم، اتفاقی که در کشورمان باید از آن جلوگیری کنیم این است که می ایستیم بحرانی ایجاد شود و بعد به تکاپو می افتیم که آن را مدیریت کنیم. 

ثروت ایلام باید به درستی مدیریت شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:شرایط فعلی سخت است و در بزنگاه حساسی قرار گرفتیم همه ما باید برای مدیریت استان دست در دست هم بدهیم.

فلاحی اظهار داشت: ثروت استان ما زیاد است، کافی است که ما خودمان را تکان دهیم و در واقع از این تکان دادن کلی ثروت میریزد، اما باید این ثروت به درستی مدیریت شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: این سوال و مطالبه مردم است که با این همه ثروت چرا باید یک پنجم مردم ما زیر خط فقر و یا تحت پوشش نهاد حمایتی باشند.

فلاحی اظهار داشت: صف اول مسئولین که اینجا هستیم همه مورد سوال قرار می گیرم که چرا باید این اتفاق بیفتد؟

وی افزود: یکی از دلایل عدم مدیریت ثروتها در استان ایلام این است که در تهران تا کنون متناسب با شان و شخصیت مردم ایلام صداها بلند نشده و ایلام مطرح نشده است. - برای سرمایه گذار باید فرش قرمز پهن کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ایلام به درستی معرفی نشده است وقتی شما ایلام را معرفی کنید و کمتر از بدبختی های ایلام بگویید سرمایه گذار به ایلام می آید، سرمایه گذار به جای امن نیاز دارد.

فلاحی اظهار داشت: وقتی شما ناله بزنید و همش بگویید ما بدبخت و بیچاره ایم در حالی که کلی ثروت داریم و اگر این ثروتها را مطرح کنیم آن سرمایه گذار دوست دارد اینجا بیاید، باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنیم.

وی افزود: وقتی شما ایلام را به درستی معرفی کنید و بنده به عنوان نماینده در مجلس به درستی وظیفه ام را انجام دهم، وقتی فریادها بلند شود و مطالبه مردم عنوان شود قطعاً دولت اگر بار اول نیاید بار دوم و سوم حتماً سمت استان می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha