یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های فرهنگ و هنر کردستان مصوب می شود

سنندج-ایرنا- نماینده تام الاختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر رییس جمهور به کردستان قرار است بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام چند پروژه شاخص نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنر این استان مصوب شود.

اصغر امیرنیا روز پنجشنبه در حاشیه برپایی مرکز ارتباطات مردمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سفر رییس جمهور به استان ها دارای ۲ جنبه مهم است، اظهار داشت: یکی از جنبه های این سفر تصویب اعتبارات برای پروژه‌های نیمه تمام دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی اضافه کرد : در سفر رییس جمهور به کردستان قرار شده بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های شاخص فرهنگ و هنر کردستان شامل تالار فرهنگ سنندج، پلاتوهای نمایش در شهرستان های سقز و دیواندره و ۲ کتابخانه عمومی در این استان مصوب شود.

وی از دیگر جنبه های این سفر را ثبت درخواست ها و مطالبات مردم از طریق مراکز دایر شده ارتباطات مردمی خواند و افزود: در همه استان هایی که تاکنون به واسطه سفر رئیس جمهور حضور یافتیم یکی از دغدغه های مراجعه کنندگان ایجاد بستر و شرایطی برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای بوده است.

نماینده تام الاختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مساعدت های مادی و معنوی و  رفع مشکلات ساختمان های اوقافی را از دیگر خواسته هایی که در بیشتر استان ها مطرح شده خواند و گفت: کارکنان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در راستای همسان سازی دستمزدها خواستار افزایش حقوقشان شدند.

امیرنیا یادآور شد: عضویت در صندوق اعتباری هنر و تسریع در بررسی مدارک بارگذاری شده و زیر پوشش بیمه قرار گرفتن از دیگر خواسته های مراجعه کنندگان به میز ارتباطات مردمی وزارت ارشاد است.

یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های فرهنگ و هنر کردستان مصوب می شود

بیست و ششمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان خراسان شمالی بود که دوم تیر انجام شد و کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی انتخاب شده و قرار است روز جمعه ۱۷ تیر انجام شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha