۳۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد تومان در سه ماهه نخست سالجاری برای ساخت مدرسه در این استان هزینه شد که خیران سهم زیادی در این امر خداپسندانه داشتند.

امین فلاح کوشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۱۱ میلیارد تومان از این اعتبار توسط خیران خراسان شمالی هزینه شد و این مبلغ هزینه‌ای توسط نیکوکاران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گفته وی؛ پنج مدرسه با زیربنای یکهزار و ۸۷۰ متر مربع و با اعتبار ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سه ماهه نخست سال گذشته در این استان هزینه شد که ۳۲ میلیارد آن توسط نیکوکاران پرداخت شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون هفت مدرسه در قالب ۲۴ کلاس درس با زیربنای ۴۵۹ هزار متر مربع و محوطه سازی یکهزار و ۳۳۱ متر مربع با این اعتبار احداث شد و در مهرماه جاری این کلاس های درس به بهره برداری می رسند.

بر اساس آمار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی؛ سال گذشته در مجموع؛ ۷۳ مدرسه در قالب ۲۵۱ کلاس درس با زیربنای ۳۰ هزار و ۵۷۵ متر مربع ساخته شد که برای اجرای این طرح ها حدود ۵۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha