۲۵۰۰ تخت بیمارستانی برای مقابله با موج احتمالی کرونا در خراسان رضوی آماده شده است

مشهد- ایرنا- جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش میزان موارد ابتلا، سرپایی و بستری کرونا طی روزهای اخیر، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی دانشگاهی و غیردانشگاهی برای مقابله با موج احتمالی کرونا در بیمارستانهای ‌این زیر پوشش این دانشگاه آماده شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ایوب توکلیان با بیان این که ذخیره دارویی مناسب برای مواجهه با موج احتمالی جدید پیش‌بینی شده است افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، تعداد بیماران جدید مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی ۶۱ درصد و تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا نیز ۸۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای بیماران بستری و سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹، تا اطلاع ثانوی آماده باش ۱۰۰ درصدی به تمامی بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مقرر شده تا تمامی افرادی که ۶ ماه از واکسن قبلی‌شان گذشته است نسبت به دریافت دُز جدید تشویق و ترغیب شوند چرا که این امر شامل تمام مردم می‌شود و تنها منوط به مدافعان سلامت و نیروهای بهداشت و درمان فعال در موضوع کرونا نبوده و نیست.

توکلیان افزود: در میان مراجعان سرپایی و بستری شدگان ناشی از ابتلا به کرونا از تمامی گروه‌های سنی مشاهده می‌شود و این گونه نیست که بگوییم خطرات سویه جدید ویروس کرونا تنها برای یک گروه سنی خاص بوده و خطرات این سویه تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا دوباره دو رقمی شد و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ تن رسیده است.

همچنین تا کنون هفت میلیون و ۶۴ هزار و ۶۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۲۹۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۱۲۷ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۸۹۹ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۳۱۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha