شمار مراجعان سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی ۳.۵ برابر شد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعه بیماران سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ۱۰ روز گذشته تاکنون، افزایش ۳.۵ برابری داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد پهلوان کاشی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۰ بیمار سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرپایی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۸۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۴۱ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۷۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که ۶۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان افزود: هم اکنون ۲۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‎های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری و تحت درمان هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۰ بیمار است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دریافت واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

او با اشاره به این که تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران آماده است و عموم مردم در صورت بروز علائم به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند گفت: از عموم مردم خواهشمندیم برای پیشگیری از شیوع کرونا نسبت به دریافت واکسن یادآور اقدام کرده و دستور العمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا دوباره دو رقمی شد و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ تن رسیده است.

همچنین تا کنون هفت میلیون و ۶۴ هزار و ۶۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۲۹۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۱۲۷ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۸۹۹ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۳۱۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha