۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84817817
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بجنورد: اجرای طرح بازآفرینی شهری تسریع شود

بجنورد-ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: ادارات و دستگاه های مختلف در اجرای طرح بازآفرینی شهری مرکز خراسان شمالی تکلیف دارند و باید به این وظیفه عمل کنند تا اجرای این طرح تسریع شود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر باقرپور روز دوشنبه در حاشیه نشست رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد به خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح های بازآفرینی شهری در بجنورد مرکز خراسان شمالی از برنامه عقب است و در این زمینه کوتاهی شده است.

وی افزود: برای اجرای بازآفرینی شهری بجنورد اعتبار خوبی مصوب شده است که امید می رود با این اعتبارات اقدامات مناسب برای رفاه شهروندان در مناطق مختلف انجام شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی پیش از این اعلام کرد که تامین منابع اعتباری برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برنامه ششم توسعه توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود، برخی از پروژه ها در قالب طرح مطالعه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، برخی هم در قالب طرح مطالعه و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و یک سری هم در قالب اعتبارات موضوع ایجاد اشتغال گسترده و مولد موضوع بند الف تبصره ۱۸ اعتبار دریافت می کنند.

گستره بافت فرسوده مصوب در پنج شهر خراسان شمالی شامل شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم ۴۸۲ هکتار است که ۱۵۴ هکتار در بجنورد، ۱۲۰ هکتار در شیروان، ۱۱۰ هکتار در اسفراین، ۷۸ هکتار در جاجرم و ۱۹ هکتار در گرمه است. 

اکنون پنج پروژه بازآفرینی شهری شامل ساخت مجتمع فرهنگی-ورزشی در محله جوادیه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاصلاب بافت فرسوده ارمغان ۵۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل سالن ورزشی باقرخان ۲ با یک میلیارد تومان، ساخت خانه محله صادقیه بجنورد با یک میلیارد تومان در مرکز استان در حال انجام است. 

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha