ورود دستگاه قضا به مشکلات طرح بافت فرسوده بجنورد 

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از تاخیر در زمان بهره‌برداری از طرح ارمغان بجنورد به عنوان الگوی احیای بافت فرسوده مرکز استان انتقاد کرد و از ورود دستگاه قضا برای برطرف شدن مشکلات آن خبر داد. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده روز یکشنبه در بازدید از طرح بافت فرسوده بجنورد اظهار کرد: وجود بافت فرسوده و تعدد ساختمان های ناایمن و قدیمی در شهر بجنورد بویژه قسمت مرکزی شهر یکی از دغدغه ها است، این وضعیت به هیچ وجه زیبنده شهر بجنورد به عنوان مرکز استان نیست.

وی از دستگاه های مسوول بویژه شهرداری بجنورد و راه و شهرسازی و همچنین بانک های عامل خواست با اعمال حمایت های قانونی از جمله اعطاء تسهیلات مناسب در مدیریت شهری و ساماندهی وضعیت کنونی بهتر و بیشتر از گذشته نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام براتی زاده با تاکید بر ضرورت مشارکت همه دستگاه های مسوول در ساماندهی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری گفت: طرح بافت فرسوده بجنورد مشتمل بر ۲۱۸ واحد مسکونی و ۹ واحد تجاری است که همه دستگاه های مسوول باید در ساماندهی وضعیت موجود و اجرای برنامه های بازآفرینی شهری مشارکت کنند.

مقام عالی قضایی استان به معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ماموریت داد تا در زمان بندی مشخص، مشکلات بافت فرسوده را احصا، جمع بندی و در راستای رفع موانع موجود اقدام و نتیجه را گزارش کند.

حجت الاسلام براتی زاده با اشاره به تاخیر در تکمیل این پروژه گفت: عملیات اجرایی این پروژه به موجب قراردادی که در سال ۸۸ منعقد شد، در مساحتی بیش از یک هکتار آغاز شده اما به دلایل متعدد از قبیل معوقات بانکی و عدم تامین پشتوانه مالی و اعتباری و همچنین مسائل مرتبط با نظام مهندسی و شهرداری فرایند تکمیل آن حدود ۱۲ سال به تاخیر و تعویق افتاده است.

سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: چنانچه احراز شود که در این طرح به علت تخطی از مقررات، حقی از کسی تضییع شده، دادستان بعنوان مدعی العموم با اشخاص خاطی بر اساس قانون و بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح ارمغان از سال ۸۸ وارد مرحله اجرایی شد اما با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بود و تحویل واحدهای مسکونی تا کنون به طول کشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha