شیرینی تحقق مصوبات محرومیت‌زدایی در کام مردم بخش هزارجریب شهرستان نکا

ساری - ایرنا - سفر شهرستانی استاندار مازندران به منطقه هزار جریب نکا که در روز اول فروردین امسال انجام شد پس از ۱۱۳ روز با تحقق وعده‌ها و به سرانجام رسیدن مصوبات از قبیل تکمیل طرح گازرسانی، احداث ساختمان اورژانس و زیرسازی خیابان‌ها ، کام مردم این دیار را شیرین کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران روز نخست قرن جدید و در فروردین ماه امسال به همراه ۵۰ مدیر کل دستگاه‌های اجرایی به بخش هزارجریب شهرستان نکا سفر کرده بود تا سال جدید را با گره‌گشایی از مشکلات مردم این منطقه محروم آغاز کند، سفری که با دریافت حدود ۴۰۰ نامه مردمی پایان یافت.

طبق برنامه‌ریزی هر یک از مدیران کل هم موظف به سرکشی از روستاها شدند تا مشکلات مردم را احصاء و به نماینده عالی دولت گزارش کنند. در مجموع نمایندگان استاندار به تمامی ۶۳ روستای بخش هزارجریب رفتند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند و نامه‌های مردمی را هم که خطاب به استاندار در ارتباط با پایان عملیات گاز رسانی، احداث ساختمان اورژانس، زیرسازی خیابان‌ها و کوچه‌ها، تامین آب، رفع مشکل راه اصلی و نقاط رانشی نوشته شده بود، جمع آوری کردند.

نماینده عالی دولت در مازندران در آن سفر پس از بررسی مشکلات بخش هزارجریب، حجت را بر مدیران استان تمام و آنها را ملزم کرد با پیگیری تمامی مطالبات بر زمین مانده مردم ، زنگار محرومیت را از چهره منطقه بزدایند.

اکنون بر اساس گزارش آماری مشاور اجرایی استاندار مازندران ، بعد از گذشت سه‌ ماه از سفر شهرستانی حسینی‌پور به دیار سرزمین گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها بار بزرگی برای زدون محرومیت در حوزه‌های مختلف زیرساختی، بهداشتی و عمرانی از چهره این دیار با تلاش جمعی از دوش مسئولان اجرایی استان برداشته شده و حلاوت آن کام مردم این منطقه را شیرین کرده است.

مشاور اجرایی استاندار مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : استاندار مازندران نخستین روز قرن جدید را به همراه بیش از ۵۰ مدیرکل استان در بخش محروم و کمتر توسعه یافته هزارجریب شهرستان نکا گذراند و در این سفر تصمیمات مهمی برای رفع محرومیت این بخش اتخاذ شد؛ سفری که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اطلاع از برگزاری این سفر در نخستین روز سال ضمن تقدیر از استاندار مازندران، این اقدام را ارزشمند دانستند و بر تداوم این گونه سفرها و حضور در بین مردم تاکید کردند.

سجاد خسروانیان افزود : در جلسه امروز بررسی مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار مازندران، فرماندار نکا از پایان عملیات گازرسانی بعد از سه سال معطلی به ۱۲ روستای بخش هزارجریب و تبدیل نکا به شهرستان سبز در زمینه گازرسانی خبر داد.

وی با بیان این که ساختمان اورژانس در دهستان زارم‌رود در کمتر از سه ماه احداث شد و آمبولانس در این ساختمان در روزهای پنجشنبه و جمعه مستقر است، گفت: زیرسازی خیابان‌ها و کوچه‌های ۱۲ روستای هزارجریب با همکاری و مشارکت خوب مردم و برنامه‌ریزی برای آسفالت این مسیرها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

خسروانیان با اشاره به وعده استاندار مازندران به مردم هزارجریب نکا در ارتباط با آبرسانی به این منطقه، اضافه کرد: عملیات اجرایی چهار مجتمع آبرسانی آغاز شده و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل کمبود آب آشامیدنی هزار جریب تا پایان امسال حل می‌شود.

مشاور اجرایی استاندار در خصوص رفع مشکل راه اصلی دهستان‌های زارم‌رود و دهستان استخر پشت نیز اظهار داشت : پیگیری‌های لازم صورت گرفته و عملیات اجرایی آسفالت ۶ کیلومتر از مسیر با همکاری بسیج سازندگی به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود : در خصوص رفع مشکلات ۶ نقطه رانشی بخش هزار جریب نیز مطالعات لازم به اتمام رسیده و عملیات اجرایی در چهار نقطه آن در روزهای آینده آغاز می‌شود.

مشاور اجرایی استاندار مازندران تصریح کرد: از زمان سفر استاندار مازندران به هزار جریب، روکش آسفالت هشت کیلومتر از راه‌ها انجام شده و روکش آسفالت هشت کیلومتر دیگر نیز بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، منطقه هزارجریب قدیم از سوادکوه، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، تا منطقه جنوب کردکوی در استان گلستان و بخشی از سمنان است که بخش هزارجریب به طور اخص با ۶۳  روستا و حدود ۱۴ هزارنفر جمعیت در جنوب شرقی نکا واقع شده و ۸۸۴ کیلومتر مربع وسعت دارد و ۶۵ درصد شهرستان ۱۲۰ هزارنفری نکا در شرق مازندران را شامل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha