۳۵ درصد مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان ماسک می‌زنند

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان دهنده استفاده ۳۵ درصدی افراد از ماسک در اماکن عمومی استان است و ۶۵ درصد مراجعه کنندگان به این اماکن ماسک نمی زنند.

«لیدا رفعتی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به ورزشگاه بوده که ۱۰۰ درصد مراجعان ماسک نمی زنند.

وی اضافه کرد: استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با ۱۳ درصد، مراکز تفریحی با ۱۴ درصد، مراکز ورزشی با ۲۹ درصد، مراکز مسافربری برون شهری با ۲۵ درصد و دانشگاه با ۳۳ درصد کمترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روند کاهشی دارد به گونه ای که در نتیجه سه هزار و ۹۶۷ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی و خدماتی در یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی ۳۸ درصد ثبت شده است.

رفعتی افزود: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مراکز تفریحی با ۱۴ درصد و استخرهای شنا با ۲۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۹۶۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده که در ۲ هزار و ۶۳۹ واحد معادل ۶۷ درصد بهداشت فردی رعایت شده است و ۸۳ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.

وی اظهار داشت: ۷۹۵ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند همچنین در این مدت ۴۶ واحد صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان سه شهرستان «همدان، فامنین و بهار» در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی کرونایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha