۱ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84830200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خبر از دانشگاه کردستان

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبر: 84830200
سه خبر از دانشگاه کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری دوره آموزشی واسطین ازدواج و اعزام دانشجویان دانشگاە کردستان بە پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های کشور، از جمله خبرهای کوتاه این دانشگاه است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، دوره آموزشی واسطین ازدواج توسط دفتر استانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان کردستان با حضور جمعی از دانشگاهیان برگزار شد.

مدرس این دوره به توضیح مهارت‌های مورد نیاز برای واسطین ازدواج پرداخت و افزود: همزادپنداری یکی از نیازهای ضروری برای واسطین ازدواج است.

دکتر محمد صدرا به سایر مهارت‌های مورد نیاز اشاره و آنها را با ذکر مثال تشریح کرد و خواستار توجه واسطین ازدواج به این مهارت‌ها به عنوان نیاز ضروری برای هدایت نسل جوان شد.

وی مسائلی را پیرامون تربیت فرزندان و نقش والدین مطرح کرد و بر ضرورت توجه به اصل دهم قانون اساسی تاکید کرد و عمل به آن را وظیفه‌ای همگانی دانست.

صدرا همچنین به تاثیر شکاف نسلی بر ارتباط والدین با فرزندان اشاره داشت و ارتباط از طریق توانایی‌ها و علاقمندی‌های فرزندان را یکی از راهکارهای پر کردن این شکاف دانست.

اعزام دانشجویان دانشگاە کردستان بە پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های کشور

پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاەهای کشور از ۲۹ تیر تا ۶ مرداد بە میزبانی دانشگاە تبریز برگزار خواهد شد. در این دورە از مسابقات، دانشگاه کردستان با ۳۵ نمایندە در قالب رشتەهای بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، کشتی فرنگی و آزاد، کاراتە، شنا و دو و میدانی بە رقابت با حریفان خود می‌پردازند.

کاروان ورزشکاران در ۲ گروە بە مسابقات اعزام می‌شوند کە گروە دوم از سوم مرداد بە مسابقات خواهند پیوست.

سه خبر از دانشگاه کردستان

حضور یک هزار و۶۰۷ داوطلب در آزمون عملی تربیت بدنی

مدیر گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه کردستان از حضور یک هزار و ۶۰۷ داوطلب در آزمون عملی تربیت بدنی این دانشگاه خبر داد و گفت: این آزمون از روز چهارشنبه هفته گذشته شروع شده و به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

سید حسین حسینی‌مهر ادامه داد: آزمون عملی تربیت بدنی بخشی از کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای داوطلبان این رشته است که دانشگاه کردستان امسال میزبان هزار و ۶۰۷ نفر متقاضی است.

وی افزود: از این تعداد ۸۴۳ نفر خانم و ۷۶۴ نفر آقا هستند که طی چهار روز و بر اساس حروف الفبا در آزمون عملی شرکت خواهند کرد.

مدیر گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه کردستان گفت: در مرحله اول این آزمون غربالگری‌هایی همچون معاینات بدنی صورت می‌گیرد و سپس در ایستگاه‌های مختلفی علائم حیاتی و ارزیابی‌های جسمی و حرکتی کنترل می‌شود.

حسنی مهر اضافه کرد: در مرحله دوم آزمون اصلی در ۶ ایستگاه برگزار می‌شود که شامل بارفیکس، دریبل توپ فوتبال از بین موانع، دراز و نشست در ۳۰ ثانیه، دو ۴ در ۹، پرتاب توپ طبی و دو و میدانی است.

وی از متقاضیان خواست اطلاعات بیشتر را در سایت دانشگاه کردستان کسب کنند و اظهار داشت: تمام افرادی که حوزه انتخابیه کنکور آنها کردستان بوده، در این آزمون حضور خواهند داشت.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار دارد و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha