هزار و۵۰۰ راس دام سبک در سیلاب کوهرنگ تلف شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ خسارت وارده به این شهرستان از سیلاب اخیر را قابل توجه اعلام کرد و گفت: بر اثر این رخداد یک هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۳۰۰ تن ماهی تلف و ۵۰۰ تن محصول کشاورزی تخریب شد.

شهباز اکبری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان کوهرنگ طی ۲ روز پنجشنبه و جمعه با سیلاب مواجه شد که کانون اصلی آن در منطقه بیرگان و کانون دوم در منطقه میهه و روستاهای اطراف آن بود که در نهایت خسارت‌های قابل توجهی بر منطقه وارد کرد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰۰ چادر و سرپناه عشایر ساکن در شهرستان نیز تخریب شد که جبران آن در دستور کار قرار گرفته و علاوه‌بر آن بخش زیادی از ایلراه‌های عشایری در شهرستان تخریب شده است. 

فرماندار کوهرنگ از تخریب چهار پل بین روستایی در شهرستان نیز خبر داد و گفت: این مسیرها با کمک نیروهای امدادی و راهداری به طور موقت قابل استفاده شده اما نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: سیلاب ۶۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرد که این خانه‌ها قابل سکونت نیست و باید نوسازی شود و همچنین این رخداد طبیعی به ۴۳۰ واحد مسکونی نیز آسیب رسانده که باید تعمیر شود.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مردم در حوزه‌های آب، برق و گاز بدون وقفه در حال انجام است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اظهار داشت: خسارت‌های وارد شده به منطقه بیش از این موارد است که در روزهای آینده به طور کامل و دقیق تمامی موارد و ارزش ریالی آن نیز اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال و باعث جاری شدن سیل در تمامی شهرستان‌های این استان شد.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد و هشدار سطح قرمز در این خصوص صادر شده است.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha