دستگیری شکارچیان غیرمجاز بز وحشی و کبک در کردستان و چند خبر کوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از برنامه های شاخص هنری استان کردستان است، کشف و ضبط هفت قطعه گوشت بز وحشی و ادوات شکار در کامیاران و بررسی مسائل و مشکلات تشکل‌های بخش کشاورزی استان از جمله اخبار کوتاه استان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان مریوانی اظهار داشت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با برگزاری موفق ۱۵ دوره یکی از مهمترین برنامه‌های شاخص هنری استان و این شهرستان به شمار می‌آید.

علی اصغر دریایی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی وهنری مریوان افزود: این شهرستان با وجود طبیعت زیبا به ویژه دریاچه زریبار یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی است.

وی یادآور شد: در برگزاری این جشنواره وزین حضور همه هنرمندان و فعالان فرهنگی وهنری حوزه تئاتر خیابانی کشور لازم وضروری است.

دستیگری شکارچیان غیرمجاز بز وحشی و کبک در کردستان و چند خبر کوتاه دیگر

کشف و ضبط ۷ قطعه گوشت بز وحشی در کامیاران

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان از کشف و ضبط ۷ قطعه گوشت بز وحشی و ادوات شکار از یک فرد خاطی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر تخلفات شکار غیر مجاز و با کسب اطلاعات دقیق و شناسایی مخفیگاه شکارچی، مراتب برای پیگیری به دادستانی کامیاران ارجاع داده شد.
اقبال حمیدی افزود: با اخذ حکم قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی، واحد حقوقی و یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان اقدام به تفتیش و بازرسی از مخفیگاه این فرد خاطی شد.

 وی ادامه داد: در این بازرسی هفت قطعه گوشت فریز شده شکار بز وحشی، یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی غیر مجاز، ۲۰ عدد فشنگ شکاری و ۲عدد دوربین کشف و ضبط شد و شکارچی غیر مجاز با پرونده مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.  

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان افزود: در یک تفتیش دیگر که با هوشیاری و رصد مناسب اطلاعاتی توسط ماموران یگان حفاظت صورت گرفت، یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به نگهداری و فروش پرندگان وحشی به ویژه کبک می کرد شناسایی و دستگیر شد.

حمیدی با بیان اینکه از این متخلف ۹ قطعه کبک و ۱۲ قفس چوبی کشف و ضبط شد، افزود:  کبک‌ها پس از معاینات پزشکی و اطمینان از سلامتی در زیستگاه های مناسب شهرستان رها سازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همه اقشار مختلف جامعه در قبال محیط زیست و حیات وحش مسوول اند و از همیاران و دوستداران محیط زیست تقاضا می‌شود در صورت مشاهده یا اطلاع از هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یا سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰  گزارش دهند.

تشکل‌های بخش کشاورزی و نظام صنفی بازوی توانمند جهاد کشاورزی هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در  جلسه بررسی مسائل و مشکلات تشکل‌های بخش کشاورزی استان کردستان و ارائه راهکار ها اظهار داشت:  تشکل های بخش کشاورزی و نظام صنفی  از  محرک‌های اصلی در حوزه تولید و توسعه بخش کشاورزی هستند .

پیمان اسکندری ادامه داد: هر چه این تشکل ها قوی‌تر و کارآمدتر باشند بی‌تردید شاهد فرآیند توسعه و تولید محصولات کشاورزی در استان خواهیم بود.

وی به تعامل و حمایت متقابل بین تشکل‌ها، نظام صنفی و سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بدون مشارکت، هم‌افزایی و حمایت نمی‌توانیم شاهد گام‌های مؤثری در امر تولید و توسعه در بخش کشاورزی باشیم .

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان ظرفیت‌های قانونی خوبی دارد، یادآور شد:  پیگیری شده که پروانه نظام صنفی برای گرفتن تسهیلات در بانک ها معتبر و قابل پذیرش باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha