۲۳ داوطلب کنکور با رتبه ۲ رقمی در استان سمنان تجلیل شدند

سمنان- ایرنا- ۲۳ دانش‌آموز برتر علمی و آموزشی استان سمنان که رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۱ را کسب کردند با حضور استاندار سمنان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بین ۲۳ دانش‌آموز برتر استان سمنان که روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان تجلیل شدند، ١١ دانش‌آموز از شهرستان سمنان، چهار دانش‌آموز از شهرستان شاهرود، چهار دانش‌آموز از شهرستان گرمسار ، سه دانش‌آموز از شهرستان دامغان و یک دانش‌آموز از شهرستان مهدیشهر بودند.

استاندار سمنان در این نشست گفت: امروز توزیع امکانات و تجهیزات آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی در جامعه، یک ضرورت اساسی است.

سید محمدرضا هاشمی بیان کرد: دانش آموزان امروز مدیران آینده نظام جمهوری اسلامی در بخش های مختلف هستند و باید تلاش شود که هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود امکانات و تجهیزات، از ادامه تحصیل محروم نشود.

وی افزود: استان سمنان در بحث نوسازی و تجهیز مدارس و تعداد مدارس خشتی، گلی، کانکسی و تخریبی، در وضعیت مطلوبی قرار دارد که از خیرین‌ مدرسه‌ساز استان به دلیل تلاش‌های ارزشمندی که در این حوزه داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار سمنان گفت: از محل سفر ریاست‌ جمهوری به استان سمنان در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان و همچنین احداث استخر و سالن‌های ورزشی ویژه مجموعه دانش‌آموزی، اعتبارات بسیار خوبی تخصیص یافت و اقدامات در حال انجام‌ است.

هاشمی بیان کرد: معلمان‌ نباید امروز دغدغه مسکن داشته باشند به همین دلیل تخصیص مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با تسهیلات ویژه برای معلمان در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان گفت: درصد باسوادی در استان از میانگین‌ کشوری بالاتر است که‌ این مهم حاصل تلاش و زحمات معلمان، دانش آموزان، فرهیختگان و اولیاء است.

استان سمنان حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز در حدود یکهزار واحد آموزشی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha