تعداد واحدهای تولید فعال در آذربایجان‌غربی به ۸۳.۷ درصد رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: از ۱۰۰ درصد واحدهای تولیدی در این استان، ۸۳.۷ درصد فعال بوده و در چرخه کار و تولید مشغول هستند.

حسن حاتمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد واحدهای تولیدی راکد در استان طی یکسال گذشته ۱۱.۲ درصد کاهش یافته که آمار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای تولیدی راکد در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم نسبت به واحدهای فعال استان ۲۷.۵ درصد بود، افزود: با تلاش شبانه روزی دولتمردان و عزم جدی دولت برای احیای واحدهای تولیدی، این رقم اکنون به ۱۶.۳ درصد رسیده است.

حاتمی با بیان اینکه یک هزار و ۵۷۲ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مستقر است، گفت: از این تعداد ۲۵۶ واحد راکد و مابقی فعال هستند.

به گفته وی، در یک هزار و ۱۱۶ واحد تولیدی فعال در استان بیش از ۲۷ هزار و ۴۹۶ نفر اشتغال دارند.

بازگشت ۱۲۵ واحد اقتصادی به چرخه تولید 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در طول یکسال گذشته ۱۲۵ واحد اقتصادی به چرخه تولید بازگشت، اضافه کرد: از این تعداد ۹۰ واحد اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۰ و ۳۵ واحد دیگر نیز طی پنج ماه نخست سال جاری فعال شده است.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت واحدهای فعال تولیدی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: طبق دستورالعمل موجود، موظفیم تا علاوه بر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، مشکلات واحدهای خارج از شهرک‌ها را نیز بررسی و نسبت به رفع آنان اقدام کنیم.

اشتغال زایی برای ۱۶۰۰ نفر تا پایان سال جاری

حاتمی، بازدیدهای استاندار آذربایجان‌غربی از واحدهای تولیدی تحت عنوان «یکشنبه‌های تولید» را اقدامی بسیار موثر در رفع موانع تولید عنوان کرد.

وی افزود: هم اکنون شاهد یک نهضت در راه اندازی واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت تولید شاهد هستیم به گونه‌ای که طبق پیش بینی‌های انجام شده، برای یک هزار و ۶۰۰ نفر دیگر تا پایان سال جاری زمینه اشتغال زایی در این واحدها فراهم خواهد شد.

حاتمی به هزینه  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از منابع داخلی جهت انجام طرح‌های عمرانی و ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: این مقدار هزینه طی یکسال گذشته انجام شده و توسعه شهرک‌های صنعتی، اجرای مدول دوم فاضلاب بوکان و مهاباد و تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌ صنعتی ارومیه با ظرفیت روزانه یک هزار و ۱۰۰ متر مکعبی از جمله این طرح‌ها است.

تعداد واحدهای تولید فعال در آذربایجان‌غربی به ۸۳.۷ درصد رسید

شناسایی ۶۰ واحد تولیدی مستعد دانش بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: با توجه به رهنمودهای معظم له و حساسیت موضوع، ۶۰ واحد تولیدی مستعد دانش بنیان شدن در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، پنج واحد تولیدی در استان به شرکت دانش بنیان تبدیل و از مزایای ویژه در جهت حمایت از دانش بومی و تولید ملی بهره مند شدند.

حاتمی افزود: شرایط ویژه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است که اختصاص زمین رایگان برای احداث واحد، تنها یکی از این موارد محسوب می‌شود.

تعداد واحدهای تولید فعال در آذربایجان‌غربی به ۸۳.۷ درصد رسید

ارزش ۳۷۲ میلیارد ریالی طرح‌های افتتاحی در هفته دولت

وی با بیان اینکه طی  هفته دولت هشت طرح در شهرک‌های صنعتی استان به بهره برداری خواهد رسید، تاکید کرد: ارزش این طرح‌ها ۳۷۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شکاره سه ارومیه و اجرای خط انتقال آب، احداث اتاقک سرچاهی، ایستاگاه پمپاژ و تجهیز شهرک صنعتی پلدشت از مهمترین طرح‌های افتتاحی خواهد بود، گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از این ۲ طرح هزینه شده است.

وی ادامه داد: زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر شهرک صنعتی سلماسی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال، آسفالت نوارهای حفاری معابر شهرک صنعتی شماره یک ماکو به ارزش ۱۷ میلیارد ریال، اجرای شبکه توزیع آب ناحیه صنعتی نالوس به ارزش ۶ میلیارد ریال، اجرای مخزن هوایی آب و فنس کشی دور مخزن ناحیه صنعتی نالوس به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، اجرای شبکه توزیع اب ناحیه صنعتی خلیفه‌لو به ارزش هفت میلیارد ریال و توسعه فیدر و اجرای شبکه ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی کانی غیر فلزی خوی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

حاتمی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۲۶ شهرک صنعتی است، یادآور شد: ۶ ناحیه صنعتی دیگر در باروق، میرآباد، خلیفان، قوشچی، پسوه و کشاورز مصوب شده و برای احداث شهرک صنعتی در سه ناحیه تازه شهر، پلدشت و چهار برج زمین مورد نیاز اختصاص یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۲۲ شهرک صنعتی مصوب می‌باشد که ۲۱ شهرک قابل واگذاری است، تاکید کرد: ایجاد ۱۲ ناحیه صنعتی جدید نیز در این استان مصوب شده که از این بین، زمین در ۶ ناحیه قابل واگذاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha