۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84878558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زائران اربعین خراسان‌شمالی از خودروی شخصی استفاده کنند

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: زائران اربعین حسینی به دلیل ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی استان از خودروی شخصی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا حسن ناهیدی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی اظهارداشت: ناوگان حمل و نقل استان جوابگوی زائران اربعین حسینی در این استان نیست.

وی تصریح کرد: اساس بر این است که از ناوگان عمومی استفاده شود اما به هر حال با حجم زیادی زائر روبه رو هستیم و زائران در این شرایط از خودروی شخصی استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۱۳۰ نفر متقاضی سفر اربعین‌ حسینی در این استان ثبت‌نام کردند که از مجموع این تعداد؛ ۱۳ هزار و ۸۵۸ نفر ثبت نام قطعی و مابقی نیز ثبت نام اولیه شدند.

ناهیدی افزود: ۱۶ هزار و ۹۶۲ نفر تقاضای خروج از مرز مهران، ۲۲۷ نفر تقاضای عبور از مرز خسروی، ۴۸۷ نفر از مرز چزابه و ۲۲۰ نفر نیز از مرز هوایی از کشور خارج می شوند.

وی تصریح کرد: بیشتر درخواست عبور از مرزهای این کشور به سمت عراق در تاریخ ۱۴تا ۲۰ شهریور ماه است و بیشترین تاریخ برگشتی زائران نیز در تاریخ۲۶ ماه جاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی از رسانه ها خواست تا در خصوص بحث سلامت زائران در عراق، گرمازدگی، نحوه لباس پوشیدن، آموزش مهارت در تجمع ها اطلاع رسانی شود.

وی از بیماران اعصاب و روان و افرادی که داروهای خاص استفاده می کنند خواست تا نسخه پزشکی خود را نیز همراه داشته باشند.

 در سال ۹۸ از خراسان شمالی ۲۳ هزار زائر در پیاده روی اربعین شرکت کردند که پیش بینی می شود برای سال جاری ۲۰ درصد بیش از این تعداد ثبت نام کنند.

زائران برای حضور در پیاده روی اربعین باید در سامانه "سماح" به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir  ثبت نام کنند که ورود به این سامانه بسیار آسان و با استفاده از تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی قابل انجام است.

ثبت نام قطعی در سامانه سماح برای تمامی زائران الزامی است و این سامانه حکم روادید را دارد و در حال حاضر محدودیتی برای ثبت نام ایجاد نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha