۶۰۰ جهادگر بسیجی استان همدان به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

همدان- ایرنا- مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۶۰۰ جهادگر بسیجی این استان با حضور در ۴۰ موکب در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

سرهنگ پاسدار علی قره باغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰ موکب توسط جهادگران بسیجی از ۱۰ روز پیش در مسیر رفت زائران اربعین حسینی دایر شده و با توجه به پایان سفر زائران مسیر رفت، هم اینک ۲۰ موکب در مسیر برگشت در حال راه اندازی است.

وی اضافه کرد: موکب های جهادگران بسیجی در مسیر شهرهای اسدآباد، بهار، همدان، رزن و نهاوند دایر شده و در حال پخت غذا، اطعام و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: موکب تخصصی بهداشت و درمان توسط بسیج جامعه پزشکی در میدان فرودگاه شهر همدان دایر و پزشکان و پرستاران اقدام به ویزیت و درمان زائران می کنند.

سرهنگ قره باغی با بیان اینکه ویزیت بیماران در این محل رایگان صورت می گیرد خاطرنشان کرد: یک داروخانه سیار در این محل پیش بینی شده همچنین در صورت ضرورت طول درمان، بیماران به مراکز درمانی و آزمایشگاهی سطح شهر معرفی می شوند.

وی گفت: شماری از خانوارهای خیر با مراجعه به بسیجیان آمادگی خود را برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین از یک روز تا یک هفته، اعلام کردند بنابراین زائرانی که امکان اسکان در چادر را ندارند به این محل ها معرفی می شوند.

وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مواد غذایی مصرفی در موکب های اربعین توسط مردم و خیران نیک اندیش تهیه شده است و سپاه و بسیج تنها نقش پشتیبانی و تجهیز موکب و تامین امکانات مورد نیاز را عهده دار بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha