اطلاع رسانی از خدمات، رمز اصلی موفقیت در خدمت به زائران است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی از خدمات و نحوه استفاده از آن، رمز اصلی موفقیت درخدمت به زائران در ایام دهه پایانی ماه صفر است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد عصر سه شنبه در جلسه نشست قرارگاه رسانه ای استان خراسان رضوی افزود: در ایام نوروز مشکل ما اطلاع رسانی بود، بنابراین موضوع اطلاع رسانی از اهمیت بالایی برای خدمت به زائران برخوردار است و هنوز هم نتوانسته ایم به ترازی در این زمینه دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به جایگاه مکتبی و راهبردی زیارت در رسانه ها بیشتر توجه شود، افزود: بدیلی برای زیارت در امر انسان سازی نداریم که در حوزه فرصت و تهدید برای امت اسلامی کارساز باشد.

وی ادامه داد: زیارت تاثیر بیمثالی در التیام و ترمیم سرمایه های اجتماعی در آحاد مردم در سطح وسیع و گسترده دارد که لازمه آن بازگویی فرصت ها از سوی مسوولان و رسانه هاست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پیش بینی ۶ تا ۸ میلیون زائر برای دهه پایانی صفر امسال داریم.

وی ادامه داد: متوسط اقامت زائر در مشهد کمتر از سه شب است و با در نظر گرفتن احتمال حضور ۷ میلیون زائر، هر شب از دهه پایانی صفر، اقامت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد بیان کرد: اگر این واقعیت را قبول کنیم که عمده زایران دهه آخر صفر خراسانی ها هستند که نیمی از آنها دارای امکان اقامت در مشهد هستند، بنابراین تامین اقامت برای همه زائران پیش بینی شده ضرورت ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های اقامتی پیش بینی شده بخصوص در مشهد در بخش مدارس و ظرفیتهای شهرداری به ترتیب با ۱۵۰ هزار و ۷۰ هزار نفر شب در ایام پایانی صفر امسال بی سابقه است، ادامه داد: رسانه ها باید به اطلاع رسانی مفید و حداکثری به زائر کمک کنند؛ ضمن اینکه اولویت و مسله ما زائر است.

وی افزود: یکی از مشکلات زائران در مشهد کرایه حمل و نقل است که اگر اطلاع رسانی به زائران انجام شود احتمال تخلف بسیار کم می شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید کمک کنند تا جریان خدمتی را به زائران اصلاح کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه درصد نارضایتی زائران از میزان تخلفات بیشتر است، گفت: رشد قیمت ها در سال جاری در همه بخش های فوق العاده و با سرعت بوده که در این میان مردم با اقلام مصرفی و افزایش قیمت آنها مانوس شده اند، اما برخی خدمات از جمله اقامت از مواردی است که به دلیل عدم مورد مصرف بودن آن طی ۲ سال ایام کرونا، مواجهه با آن موجب شگفتی زائران می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha