۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84895343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتباط والدین با نظام تعلیم و تربیت امری مهم در ارتقا این بخش است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی تحصیلی نهضت سواد آموزی کشور گفت: ارتباط عمیق والدین با نظام تعلیم و تربیت به احساس راحتی دانش آموزان کمک می‌کند و این امر موجب می شود آنان درس خواندن را نه اجبار بلکه وظیفه خود بدانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی نامجو روز پنجشنبه در مراسم جشن شکوفه های استان زنجان با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده است.  

وی با اشاره به اینکه والدین بدانند روزی که آخرین امتحان دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته برگزار شد، مدارس در حال آماده سازی برای پذیرایی از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بود، اظهار داشت: عوامل پر تلاش آموزش و پرورش زنجان نیز سه ماه تلاش کردند تا مدارس را برای امروز آماده سازی کنند و امروز مدارس به زیبایی بازگشایی شده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه دانش آموزان اول ابتدایی ۱۲ سال در سنگر تعلیم و تربیت حضور خواهند داشت ادامه داد: پیوند اولیا دانش آموزان و مدارس و نقش آفرینی والدین در این راستا اهمیت بسزایی دارد، بطوریکه دانش آموزان باید احساس کنند مدرسه بخشی از زندگی و خانواده خود آنها است و هر چه این فاصله بیشتر باشد، دانش آموز احساس بیگانگی خواهد کرد.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۱ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه اول در یکهزار و ۹۴ مدرسه جشن شکوفایی خود را برگزار می کنند.

علی اسماعیلی افزود: زیبایی این جشن به نام و یاد و ائمه است تا دانش آموزان این مسیر دوست داشتنی را با استعانت از آنان شروع کنند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه، ۱۰۰ درصد ثبت نام کلاس اولی ها انجام شده است گفت: فرآیند تعلیم و تربیت اثر گذار است بطوری که طولی نمی کشد سکان مدیریتی جامعه اسلامی را تحت لوای پرچم کشورمان بر عهده بگیرند.

این مسوول با اشاره به نتایج کنکور سراسری امسال نیز تصریح کرد: در این زمینه ۱۵۰ نفر از دانش آموزان زنجانی رتبه زیر یک‌هزار کسب کردند که این امر مبارکی است و در این میان آنها قدم در مسیری می گذارند که تا قله های تخصص و تعهد را سپری کرده و در نهایت زمام امور را به دست گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha