هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به این استان از اواخر وقت روز یکشنبه نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه با اعلام هشدار سطح نارنجی، پیش‌بینی کرد که با نفوذ این سامانه بارشی که از اواخر وقت روز یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه فعال خواهد بود با وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران، کاهش محسوس دما، پدیده مه‌گرفتگی و با احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

هواشناسی، منطقه اثر این سامانه را بویژه در مناطق غربی مازندران اعلام کرد و هشدار داد که این سامانه بارشی علاوه بر افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و ریزش سنگ و کاهش دید، باعث اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی می‌شود.

هواشناسی مازندران همچنین بر لزوم رعایت جوانب احتیاط شهروندان در هنگام تردد جاده‌ای، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و از کوهنوردان نیز خواست با توجه به شرایط ناپایدار جوی، از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی ، صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش محسوس دما و احتمال وقوع رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۹ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۲۹ درجه سانتی گراد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه ابری با بارندگی ، وزش باد، کاهش محسوس دما، احتمال وقوع رعد و برق و در رتفاعات مه آلود پیش‌بینی شده است. میانگین دمای هوا نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۲ تا ۲۵ و در ارتفاعات نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران از روز سه‌شنبیه تا روز پنجشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد. دمای هوا نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۵ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۱۷ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

وضعت دریای  خزر نیز در روز جاری همراه با موج کوتاه و باد متوسط پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha