درخواست فرماندار نیر برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری

اردبیل - ایرنا - فرماندار نیر گفت: شهر نیر که با عنوان جهانی (آب شهر ایران) شهرت دارد، در بخش کشاورزی و دامپروری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و برای بهره‌برداری بهینه از این قابلیت‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرام محمدی روز شنبه در آیین آغاز سال زراعی جدید و طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان نیر گفت: طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارها در سال ۱۳۹۹ با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی سه هدف تامین امنیت غذایی، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال و ماندگاری روستاییان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح برای پنج سال برنامه‌ریزی و به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان نیز وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان مجری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را به عنوان پیشتیبان مطرح کردند.

فرماندار نیر با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: در همین راستا فاز اول شهرک دامپروری صنعتی با هزینه‌کرد چهار میلیارد ریالی با سه هزار راس دام مولد شیری و اشتغال‌زایی ۱۷۰ نفر اجرا خواهد شد.

محمدی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری توسط دولت امسال در این شهرستان پیگیری شده و مشارکت و سرمایه‌گذاری شستا یکی از اقدامات خوب است که این طرح را اجرایی می‌کند.

فرماندار نیر همچنین تهیه شناسنامه روستایی نیر را فرصتی دانست که امکان بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاها و آشنایی با توانمندی و قابلیت‌های روستایی در این حوزه را فراهم خواهد کرد.

وی بر لزوم آموزش دیم‌کاران نیز تاکید کرد و گفت: کشت دیم به آموزش‌های خاص نیاز دارد و بر همین اساس کشاورزان با شیوه‌های مختلف آموزش‌های لازم را پشت سر می‌گذارند.

شهرستان نیر در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha