شهرستان مرزی قصرشیرین در سالروز شهادت شمس الشموس (ع) به سوگ نشست

قصرشیرین- ایرنا- شهرستان مرزی قصرشیرین نزدیکترین نقطه کشورمان به حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی همزمان با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان سوگوار و عزادار ارادتمند به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سالروز شهادت هشتمین نور از انوار الهی در قالب دسته جات سینه زن و زنجیر زن با حضور در هیات های مذهبی در خیابان های سطح شهر به عزاداری پرداختند.

همچنین صلوات خاصه امام رضا (ع) نیز با حضور ارادتمندان به ساحت مقدس آن حضرت و اهل بیت (ع) برگزار شد ضمن اینکه سوگواران و عزاداران آن حضرت مهمان خوان امام رئوف (ع) بودند.

همچنین مردم شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به مناسبت فرا رسیدن ۳۰ صفر سالروز شهادت جانگداز ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) سیاهپوش و عزادار هستند.


                                   شهرستان مرزی قصرشیرین در سالروز شهادت شمس الشموس (ع) به سوگ نشست
عزاداران با سینه زنی و نوحه خوانی در غم شهادت آن امام رئوف اشک ماتم ریختند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

همچنین شب گذشته و امروز در نقاط مختلف شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب وسرپل ذهاب آیین های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم این مناطق و هیات های عزاداری برگزار شد و مردم مومن و ولایتمدار این مناطق در غم شهادت آن امام مهربانی اشک ماتم ریختند.

علما و روحانیان نیز در مناطق شهری و روستایی شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با شرکت در آیین های عزاداری به بیان فضایل آن حضرت پرداختند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزارنفر جمعیت، ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha