یکصد میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای مازندران جذب شد

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران گفت : یکصد میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور برای نوسازی ابزار مهارت‌آموزی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی مازندران جذب شده است.

سید حسین درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که ۵۰ درصد از ابزار مهارت آموزی در ۲۰ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان فرسوده و نیازمند بازسازی است ، افزود : باوجود پیشرفت فناوری‌های روز نمی‌توان با ماشین آلات دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی در حوزه‌ مهارتی‌آموزی اقدام خاصی انجام داد و در عمل ایجاد مشاغل مهارتی هم در استان ابتر باقی می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد : در سفر رئیس جمهور به مازندران فرسودگی ماشین آلات مهارت آموزی در حوزه ادوات کشاورزی و همچنین ابزار فنی و مهندسی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان به مسوولان امر یادآوری شد و با پیگیری‌های انجام شده حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر برای رفع این چالش در نظر گرفته شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان این که در زمان حاضر حدود یکصد میلیارد تومان از این میزان اعتبار جذب شده است ، گفت : با این میزان اعتبار در ماه‌های آینده حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از ابزار کار مهارت آموزی استان جان دوباره گرفته و بازسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد : اجرای طرح‌های مهارت آموزی در مازندران حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی در یک سال گذشته ایجاد کرد که به طور حتم با نوسازی ماشین آلات ابزار کار در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی در استان پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال‌های آینده ۲ برابر شود.

درویشی با اشاره به دستور استاندار مازندران برای اعطای تسهیلات به مهارت آموزان ، تصریح کرد : هریک از مهارت آموزان بعد از دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند با همراهی استانداری مازندران و اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان تسهیلات ۵۰ تا یکصد میلیون تومانی را با چهار درصد کارمزد از بانک‌های عامل دریافت کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ۲۰ مرکز دولتی با ۲۱۰ مربی آموزشی و ۱۷۶ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای و یک هزار و ۴۹۰ کارگاه آموزشی آزاد با سه هزار و ۳۱۰ مربی و چهار هزار کارآموز در استان مازندران دایر است. ۹۰ درصد آموزش‌های فنی ویژه مهارت‌آموزان درکارگاه‌های دولتی و ۸۰ درصد آموزش‌های خدماتی هم در کارگاه‌های آزاد استان ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha