طالب محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تابستان امسال ۱۷ پایگاه فعالیتهای تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در سالنهای ادارات مختلف و در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر شد.
وی با اشاره به غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی افزود: برنامهریزیهای لازم برای حضور هفت گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر در تابستان جاری در پایگاههای فعالیتهای تابستان انجام شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: رویکرد اصلی برنامههای اوقات فراغت دانشآموزان با نیاز ویژه استان آموزش مهارتهای زندگی با تکیه بر شعار "دانش آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی" بود که از اول تیر تا ۲۰ شهریور برگزار شد.
وی با بیان اینکه فعالیت های تابستانی مبتنی بر ساحتهای ششگانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، گفت: تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیتهای فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی از اهداف برنامههای تابستانی اوقات فراغت است.
محمدی افزود: با تقویت مهارتهای این دانش آموزان صرفنظر از محدودیت آنها می توان ظرفیتهای ارزشمندی را در زمینههای مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری در آنان شناسایی کرد و در راستای تقویت آن گام برداشت.
نظر شما