اوقات فراغت دانش‌اَموزان با نیاز ویژه کردستان در۱۸ پایگاه غنی‌سازی می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان در ۱۸ پایگاه و در قالب فعالیت‌ها و کلاس‌های تابستانی غنی سازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، طالب محمدی روز شنبه در نشست با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر در ۹ پایگاه متمرکز واقع در مدارس استثنایی استان برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در این پایگاه‌ها ۵۰ رشته(محل) فرهنگی، هنری، ورزشی، شغلی و برنامه های آموزشی و مهارتی به صورت حضوری و مجازی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: ۱۸ پایگاه فعالیت‌های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان وغیر متمرکز در سالن‌های ورزشی اداره کل بهزیستی، کانون‌های پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای وهیأت‌های ورزشی جانبازان ومعلولین، نابینایان وناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه دایر شده است.

محمدی یادآور شد: با تقویت مهارت‌های این دانش‌آموزان و دسترسی عادلانه به آموزش صرف نظر از محدودیت آنها می‌توان ظرفیت‌های ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری در آنان شناسایی و در جهت تقویت آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه فعالیتهای تابستانی مبتنی بر ساحت‌های ۶ گانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، گفت: تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی از اهداف برنامه های تابستانی اوقات فراغت است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش و پرورش استثنایی همپوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق و نیازهای این دانش آموزان، آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha