۶۷ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز درمان ناباروری خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۶۷ میلیارد ریال برای تجهیز تنها مرکز درمان ناباروری استان هزینه شد و این مرکز به زودی آغاز به کار می کند.

دکتر علی عفتی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سایر تجهیزات این مرکز درمانی نیز با تامین اعتبار در حال خرید است و به زودی خدمات تخصصی درمان ناباروری برای زوج های نابارور استان ارایه خواهد شد.

وی افزود: اینک نیز مرکز درمانی ناباروری سطح ۲ در بیمارستان بنت الهدی بجنورد فعال است و خدمات درمان ناباروری به شکل ابتدایی و آی یو آی ارایه می شود.

عفتی زاده گفت: این مرکز برای ارایه خدمات درمان ناباروری تخصصی در ابتدا با تست بر روی نمونه‌های حیوانی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط است خاطرنشان کرد: نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

ساختمان مرکز درمان ناباروری بجنورد در سال ۱۳۹۷ احداث شد و بخشی از تجهیزات این مرکز تهیه شده است ولی بدلیل نبود تجهیزات خدمات ارائه شده در آن مکان ابتدایی و به روش آی یو آی است.

فعال شدن قرارگاه جوانی جمعیت

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در استان گفت: این قرارگاه برای اجرای دقیق و هدفمند قانون جوانی جمعیت در استان تشکیل و وظایف هر یک از اعضای قرارگاه به طور دقیق مشخص شده است.

عفتی زاده افزود: همچنین کمیته های درمان ناباروری، مراقبت و پشتیبانی نیز در راستای جوان سازی جمعیت استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در ابتدای کار، طرح ها و مشوقات جوان سازی جمعیت این قرارگاه برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می شود.

 خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha