قصه‌گویی در زندگی امروز کودکان کارکرد تربیتی و فرهنگی دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری سمنان گفت: قصه‌گویی برای کودکان در شرایط امروز کارکردهای تربیتی، ملی و فرهنگی دارد و در سایه قصه‌گویی اهداف زیادی را می‌توان دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی مرادی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» استان سمنان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: برگزاری جشنوارهای این چنینی نشان دهنده توسعه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و گذار از نقش‌های سنتی آنها است. 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به اهمیت قصه در بهبود و تقویت مهارت‌های کلامی و گفتاری و قوه تخیل کودکان، تاکید کرد: کاهش استرس و اضطراب در کودکان و نوجوانان یکی از مواردی است که در سایه قصه‌گویی می‌توان به آن دست یافت.
وی با بیان اینکه قصه کمک می‌کند تا فرزندانمان را متناسب با آیین و سنت های فرهنگی، ملی و مذهبی، تربیت کنیم، افزود: برگزاری رویدادهایی از این دست می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه والدین به کتاب و قصه‌گویی مؤثر باشد.
 وی با اشاره به توسعه کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: نیازمند گذار از نقش سنتی کتابخانه‌های از شهر، استان و کشور هستیم، چراکه بخش مهمی از رویدادهای فرهنگی جامعه در ارتباط با کتاب است پس باید کتابخانه‌های عمومی را به سمت پاتوق‌های فرهنگی و فرهنگسراها سوق دهیم تا کمک کنیم تا کتابخانه‌ها از نقش‌های سنتی خود فاصله بگیرند.
مرادی با قدردانی از برگزارکنندگان دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در سمنان گفت: برگزاری این جشنواره فرصت نوآوری، کشف استعدادها و رشد فرهنگی را به وجود می‌آورد که انجام آن در استان جای تشکر دارد.  
دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» استان سمنان با انتخاب برگزیدگان، ۱۲ قصه‌گو را در بخش‌های دیجیتال و صحنه‌ای، پس از داوری و پایش اولیه به مرحله منطقه‌ای معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، بانو احسانی، سکینه پارسا و بهاره ذوالفقاری هیات‌داوران دومین دوسالانه ملی قصه‌گویی نهال امید در سمنان بودند که قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم مرحله استانی در بخش صحنه‌ای و منطقه‌ای جشنواره را معرفی کردند.
در بخش دیجیتال ویژه کتابداران صفورا عربیان از مهدی‌شهر، معصومه مرادی مرام از شاهرود و مرضیه بهادری از میامی، نفرات اول تا سوم شدند و در بخش دیجیتال ویژه سایر افراد مهدیه سادات باقری و طلعت‌سادات حارث‌آبادی از شاهرود اول و دوم و الهه حسنی از گرمسار رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش صحنه‌ای ویژه کتابداران طاهره نظری از سمنان اول، مریم مهرپویا از گرمسار دوم و سمیه رجبی از شاهرود سوم شدند و در بخش سایر نیز محبوبه صرفی از دامغان اول شد و عسل نیکو و محترم ترحمی از سمنان دوم و سوم شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha