نماینده مهریز در مجلس: مسایل فرهنگی روستاها در حاشیه امور عمرانی قرار نگیرد

یزد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های مهریز،بافق، بهاباد، ابرکوه، مروست و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل فرهنگی مناطق روستایی و محروم مانند امور عمرانی اهمیت دارد و انتظار این است که مسئولان با همکاری مردم و خیران در این زمینه نیز فعالانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صباغیان روز پنجشنبه در نشست کارگروه توسعه بخش مرکزی مهریز که در دهستان بهادران این شهرستان برگزار شد، افزود: توجه به مسایل فرهنگی به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان و رسیدگی به تولید و اشتغال جزو نیازهای اصلی مناطق روستایی است و توسعه متوازن روستاهای محروم به کار جهاد و انقلابی و تلاش و همیاری مردم با مسئولان نیاز است .

تولید و اشتغال جوانان در مناطق مختلف به خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت در سطح روستاها جدی گرفته شودوی با تبیین اهمیت برگزاری مستمر جلسات کارگروه توسعه در مناطق شهری و روستایی از اهتمام دولت به رفع مسایل و مشکلات مردم  قدردانی کرد و ادامه داد: در کارگروه توسعه با حضور مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران اهم مطالبات و مشکلات بررسی و برای برون رفت از آنها تصمیمات و اقدام موثر صورت می گیرد.

نماینده مهریز در مجلس: مسایل فرهنگی روستاها در حاشیه امور عمرانی قرار نگیرد

فرماندار مهریز نیز در این کارگروه از پیگیری امور مختلف مردم مناطق روستایی شهرستان توسط نماینده مجلس شورای اسلامی و همراهی مسئولان قدردانی کرد و تداوم آن را خواستار شد.

جلسات کارگروه توسعه نقش مهمی در حل مطالبات و تحقق خواسته‌های برحق و قانونی عموم مردم داردمحمد دهقان بنادکی افزود: برگزاری جلسات کارگروه توسعه با حضور مسئولان و مردم نقش مهمی در حل مطالبات و تحقق خواسته‌های برحق و قانونی جامعه دارد.

 مسعود خلیلی بخشدار مرکزی مهریز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روستاها، همکاری و رسیدگی به مسایل در حوزه‌های مختلف توسط مسئولان را مورد تاکید قرار داد.                

در این نشست ضمن بررسی مشکلات دهستان، تامین آب، رفع مشکلات شهرک صنعتی، آسفالت ورودی روستای گردکوه و رفع محدودیت های درمانگاه دهستان، تامین تلفن ثابت شهرک‌های بنیادی و پیگیری اصلاح کف‌پوش سالن دهستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دهستان بهادران  در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز و کنار جاده تهران به شرق و جنوب کشور قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد پسته استان در این منطقه برداشت می‌شود .

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha